Mellanblödning = gravid?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Spöket

Jag upptäckte till min stora fasa att jag fått någon typ av "mellanblödning" nyss. När något inte är som det ska blir jag orolig. Det var väldigt ljust rött och inte mörkt som vanlig mens. Nu har det blivit mer lite färgade flytningar...har inga "symptom" eller något. Äter p-piller och har inte slarvat.

Ska ringa bm imorgon och beställa tid för undersökning....lika gott! Har aldrig någonsin haft en mellanblödning förr. Kan det trots allt vara ett tecken på grav? Tvivlar på det då det borde "tagit" för *räknar* fem dagar sen.

Spöket är lite orolig
 
Sv: Mellanblödning = gravid?

Jag har haft en skum mellanblödning en gång som kom trots att jag ätit p-pillrena som en klocka, och då var jag inte gravid. Vet fortfarande inte vad det berodde på...
 
Sv: Mellanblödning = gravid?

Man kan få såna blödningar när man äter p-piller. Det kallas spotting. Det är inget onormalt alls, utan mer väldigt normalt ;)

Oroa dig INTE!

Detta är koiperat från: http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=6514

"Blödning i samband med ägglossning kallas ovulatoriska.
Sparsamma småblödningar som kommer då och då brukar kallas spotting. Ses framför allt vid användning av lågdoserade p-piller."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Nu har hästen gått och blivit dålig :cry: så jag tänkte höra lite vad ni här på Buke tror att det kan vara Han har varit lite...
Svar
13
· Visningar
1 536
Senast: Train
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp