Mellandags rean 2011!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HonDuVet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 104
  • Visningar Visningar 14 580
Sv: Mellandags rean 2011!!!

Kl

Jag var förbi hööks en snabbis idag. Gick därifrån med ett nytt träns (det som har svängt nackstycke) tunna Gummityglar, ett vardagsschabrak och en mysig piletröja! 650kr gick allt på sammanlagt ;)

Kan tänka mig det, orkar inte armbågas med mass folk så brukar hålla mig borta tills stormen lagt sig :D Med risken att missa klipp, men det är ju inte hela världen :D

Man får förvandla sig till en målsökande robot när det gäller täckesrea :D
Har tränat några år nu på min vanliga hästaffärs superrea de har en gång om året för att rensa lagret, fördelen där är att de lägger alla täcken sorterade efter storlek i olika jättelådor så för min del som har alla hästar nästan i samma storlek så är det bara bestämda steg med blicken riktad på rätt låda dyka och snabbt som ögat plocka allt som ser intressant ut och vips står man där med en jättehög som man får försvara med sitt liv från alla som försöker norpa täcken ur den, sen kommer man till nästa problem att få med sig alla täcken till kassan (ja det är superbilligt den rean så det brukar handla om rätt många täcken) :cool:
När många täcken är nedsatta 70% (eller tom mer) så är det svårt att inte plocka väldigt många när man har många hästar (därav köpstopp på täcke egentligen)

Var till hööks idag, dem hade massor med reasaker. Köpte ett par gummityglar och ett hack med långa skänklar:)

Oj kostade de inte mer var kanske synd att man inte provade ett par hade fingrarna på ett par men såg att det var konstskinn och syntetpäls så kändes som att de nog inte var så varma, men till det priset så hade man ju kunnat testa ett par trodde de var dyrare.

Jag tänkte väl som så att är dom kass så får man nöjet att köpa nya nästa år utan att skämmas. Köpte jag nya stövlar för 1700:- varje år så hade nog sambon flyttat ;)
Dessutom så har vi ju +10 nu så skit samma hur varma dom är, allt går att reglera med bra strumpor! Det är ju skilnad när man bor uppåt landet där det blir -20 eller värre.

Jag tänkte väl som så att är dom kass så får man nöjet att köpa nya nästa år utan att skämmas. Köpte jag nya stövlar för 1700:- varje år så hade nog sambon flyttat ;)
Dessutom så har vi ju +10 nu så skit samma hur varma dom är, allt går att reglera med bra strumpor! Det är ju skilnad när man bor uppåt landet där det blir -20 eller värre.

Ja man börjar ju undra om det skall bli kallt någongång i år, börjar ju bli sugen på att använda alla mina nya vintertäcken har en hel hög från förra ställets rea också som fortfarande ligger här i sina plastförpackningar och väntar men hästarna lär ju rinna bort om man lägger tjocka vintertäcken på dem, så lite kyla nu tack så att jag får användning för dem.

*KL*

Gaaaaah jag ska INTE gå in på Hööks hemsida fler gånger!!! *bannar mig själv*
Klickade visst hem lite till :o

Har nu klickat hem följande sammanlagt:
* Schabrak Burghley GM, Rött 114:-
* 2 st Piké Kortärmad Equestrian Sports CRW 84:- / st
* GM Schabrak Advantage GP, Marin 114:-
* CH Cardiff Aachenträns, Svart, stl. Full 274:-
* Täcke reflex ull, Marin, stl. 155 149:-
* Allroundschabrak Matilda Gold Medal, marint med grön kant 124:-
* Boots Equi-Guard svarta 94:-
* Mössa Oversize CRW rosa ;) 24:-

Jaså, du var inne och handlade. Såg dig inte, vi hade verkligen fullt upp! Tänkte tipsa dig om att det var massa rea nu men då behövs det inte ;)

*kl*

Bild på lite av det jag shoppade idag:). Liffordtränser köpte jag för ett tag sen och så Callistotränset och grimman.
392056_2639469557894_1590181870_2290270_1458909589_n.jpg

Japp, det var jag! ;) funderar på att ta en tur till idag. Är nyfiken på läder skydden. Men ser inte rean på dom på hemsidan längre? Någon som har köpt dom?

Jag köpte ett par såna stövlar för två år sen när de kom och jag är jättenöjd, tycker de är både bekväma och varma.

Själv hängde jag på låset till Hööks igår för jag skulle köpa täcken. Har ett årsföl och en åring som jag ska behålla men bara täcken i vuxenstorlek till deras mamma. Tyvärr hittade jag bara ett stalltäcke i rätt storlek, hade gärna velat ha regntäcken men hittade inget jag gillade. Hittade en massa annat som jag ville ha för det var snyggt men jag så mycket att jag inte fick köpa det och jag kände mig nöjd när jag åkte därifrån utan en massa impulsköp.

Den här butiken råkar inte ligga utanför Eslöv månne? :)

Gaia: Ja jag upplever det oxå som mer plommon-färgat, får leta vidare efter mitt vinröda dressyrschbarak :D

*KL* Fick orderbekräftelsen idag! Ett enda schabrak fick jag inte.. så klickade hem den färgen men annat märke på annan sida ;)

Från en webshop på Q:

Equi-Theme Prestige dressyrschabrak i marin + khakigrönt 214 kr styck

Sen har vi ju Hööks med:
3 schabrak för 114 kr styck i latte, grönt och brunt.

Täcken halstäcke med 300 gr foder 624 kr, Vintertäcke 514 kr, Ulltäcke 149 kr

Träns (svarta) Cardiff 274 kr Sallford (till 2 åringen) 189 kr Longford 249 kr

Lädergrimma 139 kr

(mer info finns i blogg länkad på min bukesida) :)

åh...jag fick bonuskort igår på 150 kr så jag gjorde ett besök till på hööks idag..idag var nästintill allt slut på rean förutom lite ponnysaker kvar. Men jag fick med mig ett hasselnötsfärgat Gold Medal Artemis på 50% som lillhästen får...han blev jättefin i det.

DSC01709.jpg

Väst från Schockemöhle.

DSC01710+%25282%2529.jpg

Tröja från HV

Fick med ett regntäcke till ena pållen och ett par handskar också! (Dock inte på rea!)

Jag fyndade också på Hööks idag, supernöjd!

Ett regntäcke (Premium Tornado Lite Thermo Master) som jag suktat efter länge men tvekat pga priset (Har äkta täckessabotörer ;) ). Det har halvhals med neopren runt vilket jag tycker är kanon, min grabb brukar lätt få skav. Det passade perfekt :D

Sedan lyckades jag hitta ett par ridbyxor som passade (På rea, hallelujamoment-varning på det haha!) med mysigt fleecefoder. En goooosig tröja blev det också, och en undertröja i funktionsmaterial. Totalt gick det på ca en tusenlapp, känns riktigt gött med tanke på att bara täcket tidigare kostat 1200 :D

Köpte ett dyontäcke idag till ponnyn :). Hon var så fin i det :D! Det blir nytt transport/meeting -täcke (under vintern/vår/höst då).
kostade 575 kr, bra pris tycker jag. Är ett marinblått stalltäcke med 200(?)g fodring och med dyons logga på vid manken.

Liknande trådar

Fritid Hej på er! Är det några andra här som gillar att skriva för hand eller på datorn, berättelse, noveller, böcker eller bara rent ut av...
Svar
1
· Visningar
121
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
899
Senast: Lingon
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
22 980
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 606
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka