Mellandags rean 2011!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HonDuVet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 104
  • Visningar Visningar 14 580
Sv: Mellandags rean 2011!!!

Klickade hem lite från hööks hemsida;)
Pony outdoor termo master 299:-
Boots Equi-Guard 94:-
Grimma lila 24:-
Handskar dam 2-pack 9:-
Pony skritt täcke 139:-
Jodhpur Performer 324:- !! :d
Nöjd är jag iaf ! Gick på runt tusenlappen :eek:

Hittade ett akademsikt inspirerat träns som jag suktat efter flera månader på lite webshops rea hos Millhorse. När jag ändå beställde fick det även bli ett annat kampanjträns. Får se hur läderkvalitéen är, men min kille kommer att bli så fin i akademiska tränset :love: och det andra kan bli bra som inridningsträns till lillan.

Passerade dessutom Hööks och köpte ett ponnytäcke till lillan - hon drunkar ju i det täcke jag initiallt köpte till henne. Utställningsexet blev det - alla andra var slut. Bonus - nu matchar både grimma och täcke! (tyvärr matchar de inte riktigt hästen :angel:, men det är nästa sak, planerar inte att använda täcket, men om vädret skulle bli riktigt ruggigt eller hästen sjuk är det skönt att ha något hemma som går att dra på...) Väl i affären fick det även bli en reaborste, känns som det kan behövas någon extra nu med flera hästar...

Senast ändrad:

*kl*
Idag blev det en ny kavaj och ett skjortbröst på rean, för halva priset! Det gillas :laugh:
Troligen blir det även en sadel, jag har provat den själv hemma och ska bara ha några sista ord ifrån sadelutprovaren, och den är nu nedsatt från 9900 till 6900, så det är ju helt okej :D Sen skulle jag ju köpt den även om den inte var på rea om den låg bra, men det är alltid trevligt med rabatt :)

kl

Jag har idag varit på en stor ridsportbutik utanför Linköping.
Köpte ett par Martha Ridewear-chinos för 799;- (nedsatta från 1799;-) och ett par Equiline-brallor för 998;- (nedsatta från 2599;-)
Mycket nöjd då ridbyxor är något jag verkligen är i behov av och dessa satt som en smäck! :D

Tidigare så har vi shoppat loss på Hööks, köpte ett par fina stövlar för halva priset, en urmysig tröja och tävlingströja. :-)

Jag har köpa tre saker från hööks
*Jacka Fodrad Fiona CRW® Svart
*Ridstrumpor Argyle CRW®
*Handskar Reflex CRW® Rosa

Allt jag har köpt och är jättenöjd.:)

kl

Begav mig in till Hööks en vända på väg hem från stallet. Var inget folk där vilket var sjukt skönt! Mycket var slut men jag fick med mig ett grönt schabrak och en lädergrimma iaf för totalt 263:-. Fanns en hel del Hv Polo-kläder som var till halva priset oxå, men inget som fanns i min storlek och inte var typ lila...

Det där dressyrschabraket jag bubblade om tidigare var mer plommonlila än vinrött och får följa med någon annan hem. Gillade inte de andra vinröda heller... Jakten fortsätter :D

provade de fodrade Steeds-stövlarna men de var på tok för stora för mina klena vader så de fick oxå stanna kvar i butiken :D

*Jacka Fodrad Fiona CRW® Svart

Jag satsade på den knallrosa när jag var inom lokala bo'n idag, den invigdes redan under kvällens blåsiga och småregniga ridtur. Superskön! :laugh:

kl

I övrigt tycker jag det var rätt utplockat på hästavdelningen om man satsar på prylar i fullstorlek. Fast kanske lika bra det så man inte kommer hem med en massa grejer man inte behöver. :D

Jag köpte oxå ett par steeds winter :) mina första ridstövlar ever, tyckte det var ett lämpligt pris för att testa om jag gillar rida med stövlar. Enligt hemsidan skulle det inte finnas i min stl i butiken, men min kära envetna mor grävde runt bland alla o hittade ett par! :banana:
wpid-dsc_1028.jpg

Jag kom oxå hem med en Rock Fish väst, två piké( en till mig en till sambon) och en svart pullover till sambon.

wpid-dsc_1029.jpg

wpid-dsc_1025.jpg

Idag skall jag på rean i vår lokala lilla islandshästbutik. Juppie!!

KL

Jag var på hööks rea igår.. Dock utan att handla rea-prylar:eek: Blev i stället horsehead-stövlarna(dom där med bling).. Har bara ägt ett par ridstövlar i hela mitt liv och dom har nästan enbart legat i garderoben(mountainhorse), hårda, stela, gnissliga och hemska... Så jag gjorde ett modigt försök och köpte nya stövlar. Visste ju inte om det helt enkelt var så att jag inte var gjord för att rida med stövlar eller om det var mina gamla det var fel på. Men dessa var helt underbara och efter dagens ridtur kommer jag nog alltid ha stövlar :D Och då är dom ju ändå billiga för att vara läderstövlar :) satt som ett smäck!

Kl

Efter all diskussion om Steeds stövlarna så skickade jag idag bud med en som skulle passera hööks att se om det fanns några kvar i rätt storlek och tur hade jag för han fick sista paret i den storleken och för övrigt låg där bara 3 kartonger till så fanns inte många kvar.
Och de passade dessutom perfekt och kändes väldigt sköna, lite lustigt att de klistrade på en lös lapp på kartongen att det var ridstövlar och inte stallstövlar då de kunde reagera på urin gav väl kanske inte så goda vibbar speciellt efter att precis kasserat ett par nästan nya tofflor som uppenbarligen hade samma problem för på någon månad i somras trots att de inte använts så mkt så har sulan lösts upp. Verkar som att man får hålla sig i stallgången med stövlarna :angel:

Är det DET som händer med Steeds skor? Jag köpte ett par vinterkängor för några år sedan. Det tog en månad så lossnade sulorna både i tå och häl, på båda skorna! Hade jag fortsatt använda dom hade nog sulorna legat bredvid en dag ;)

Jag skall bara ha stövlarna vid ridning nu då alltså.... Stallgörat får skötas med kängor.

Jag köpte ett par Graninge stövlar för några år sedan, bara efter någon månad så ramlade sulan sönder o vi tänkte vi skulle reklamera dem, fick då till svar i butiken att stövlar tål inte urin, de är till för att rida med inte mocka i. Jag tyckte väl att Graninge stövlar med raggar i skulle vara bra o ha i stallet men tydligen inte..

Jag har fyndat lite på rean, bilder kommer till kvällen.

Det finns uppenbarligen gummiblandningar som inte tål urin, och sen finns det de som tål det hur bra som helst. De tofflor jag refererar till ovan är andra paret på rad som gör så, innan dess har jag haft samma märke i massor av år och det har aldrig hänt men uppenbarligen har de ändrat något i sammansättningen av gummit i sulan (mjuka tofflor) för numera tål de uppenbarligen inte urin, det som är irriterande är att man ju inte vet vilka som tål och inte innan man väl utsatt dem för det för det är ju inget de skriver ut precis, måste nu försöka hitta nytt märke som gör lika sköna tofflor är inte så många som har de mjuka och de är oftast dyra inte så kul då när sulan ramlar sönder nästan direkt. Funderar på att beställa från typ Bole man tycker de som säljs av lantbruksbutiker borde ju vara av sort som tål urin annars borde de ju slutat sälja dem för de borde snabbt få respons från många som använt dem i stallar.

*KL*
Idag kom ett stort paket till mig från Hööks! Känns som julafton igen ;) Äntligen har jag fått sakerna jag beställde under Hööks tjuvstart av rean den 25/12 :) Men fick dock inte de två blå pike tröjorna jag beställde fast de fanns när jag beställde dem...:crazy: typiskt!
Men är nöjd med det andra, än såläng iaf. inget testat på hästen ännu. Får göra det imorgon ;)

Paketet:
Hks001.jpg

Tränset: mkt mkt mjukt!
Hks003.jpg

Hks004.jpg

Schabraken: alla allround

Hks007.jpg

Hks011.jpg

Fortsätter...

Hks006.jpg

Hks012.jpg

Bootsen:
Hks002.jpg

Ulltäcket med reflexer runt om, framtill och baktill:
Hks013.jpg

Verkar dock lite stort i bogen (är ett 155)

Även en rosa "I love my horse" mössa :D
Hks005.jpg

:bump:

Jag som inte skulle shoppa annat än en sele till fjanthunden. Lyckades spendera på tok för mycket.

Stübben dublin london/tobacco eller vad färgen heter. runt under 900:-
Samt tre stübben stolptyglar (tobacco, svart och mörkbrun) 350:-/st

Jag råkade visst handla lite till :D Beställde snabbkopplingar och en ny gjord till selen, och ett körförkläde till mig :)

Nu kommer mina fynd från hööks.

En superbra och snygg vinterjacka.
Har både mockat och ridit i den idag :love:
DSC_0339.jpg

2st träns + tyglar i samma färg.
DSC_0345.jpg

Köpte även ett hackamore som jag ska ha på det bruna tränset.
DSC_0346.jpg

dressyrschabrak
DSC_0341.jpg

jag köpte även en tröja och en svart dun väst men de kom inte med på bild.

Har även köpt ett dressyrschabrak till men inte på hööks.
DSC_0340.jpg

Har nu provat sakerna (nästan alla iaf). Tyckte ju att ulltäcket var stort i bogen men det satt perfekt. Glömmer hela tiden att min häst är bred bogad/bringad ;)

Boots höll sig på plats tack vare ball"bulan".

Tränset fick jag ha längst ut i alla hål vilket jag även förväntade mig då min häst är mittimellan full och x-full.

Är nöjd iaf :D

Liknande trådar

Fritid Hej på er! Är det några andra här som gillar att skriva för hand eller på datorn, berättelse, noveller, böcker eller bara rent ut av...
Svar
1
· Visningar
121
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
899
Senast: Lingon
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
22 980
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 606
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka