Melodifestivalen 2024, ALLA deltävlingar + finalen

Bukeomröstning Mellofinalen 2024

  • 1. “When I’m Gone“ – Maria Sur

    Röster: 9 14,1%
  • 2. “Back To My Roots“- Jay Smith

    Röster: 11 17,2%
  • 3. “Awful Liar“ – Lisa Ajax

    Röster: 2 3,1%
  • 4. “Heroes Are Calling“ – Smash Into Pieces

    Röster: 19 29,7%
  • 5. “Give My Heart A Break“ – Cazzi Opeia

    Röster: 25 39,1%
  • 6. “Light“ – Annika Wickihalder

    Röster: 3 4,7%
  • 7. “Unforgettable“ – Marcus & Martinus

    Röster: 12 18,8%
  • 8. “It’s Not Easy to Write a Love Song“ – Dotter

    Röster: 7 10,9%
  • 9. “Que Sera“ – Medina

    Röster: 9 14,1%
  • 10. “Dragon“ – Liamoo

    Röster: 5 7,8%
  • 11. “Effortless“ – Jacqline

    Röster: 15 23,4%
  • 12. “Happy That You Found Me“ – Danny Saucedo

    Röster: 5 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    64
  • Omröstning stängd .
Jag tycker ändå att det är ett respektlöst sätt att uttrycka sig som säger mer om dem som sa det än om de hen beskriver. Man kan inte känna till alla men man kan låta bli att uttrycka sig på det sättet.
Jag håller med. Inte minst för att det ofta är personer med en lång framgångsrik musik-karriär bakom sig, där bara en liten del av tiden skulle förståeligt kunna beskrivas som tantperiod (vilket jag ändå inte gillar).

Att beskriva Zarah Larssons hela musikgärning som tantmusik om 30 år håller nog många med om inte är helt rättvisande.
 
Jag håller med. Inte minst för att det ofta är personer med en lång framgångsrik musik-karriär bakom sig, där bara en liten del av tiden skulle förståeligt kunna beskrivas som tantperiod (vilket jag ändå inte gillar).

Att beskriva Zarah Larssons hela musikgärning som tantmusik om 30 år håller nog många med om inte är helt rättvisande.
Den respektlösheten kan väl vägas upp av att de lyfts med namn som Olof Palme, Elvis Presley och Ingemar Stenmark som referenser. Om vi viktar blir det kanske balanserat. ;)
 
Grejen är väl att dessa två tanter har gjort väldigt mycket mer än bara ha deltagit i Mello ett par gånger. Men man kan inte hålla reda på alla...
Kul för dom! Men nu var det ju om Mello och att det hade varit andra från andra länder med förut så det är väl Mello som hör till denhär tråden?
 
Den respektlösheten kan väl vägas upp av att de lyfts med namn som Olof Palme, Elvis Presley och Ingemar Stenmark som referenser. Om vi viktar blir det kanske balanserat. ;)
Men ändå så funkar inte respektlöshet som plus minus - det blir mest bara mer och tristare.
 
Jag stör mig mest på att de så respektlöst kallas för "de där tanterna". Som att det faktum att de nu är aldrig kvinnor är det mest utmärkande med dem...
Jag har inte kallat dom för dom där tanterna om du menar mig. Bara att jag googlade på dom och såg att det är två tanter som har varit med i Mello förut. Dom är ju det?
 
Jag håller med. Inte minst för att det ofta är personer med en lång framgångsrik musik-karriär bakom sig, där bara en liten del av tiden skulle förståeligt kunna beskrivas som tantperiod (vilket jag ändå inte gillar).

Att beskriva Zarah Larssons hela musikgärning som tantmusik om 30 år håller nog många med om inte är helt rättvisande.
Ingen har pratat om nån tant period heller eller att allt dom har gjort nånsin är tant musik? Jag har ingen aning vad dom har gjort för musik.
 
Ingen har pratat om nån tant period heller eller att allt dom har gjort nånsin är tant musik? Jag har ingen aning vad dom har gjort för musik.
Det var inte ett riktat inlägg utan bara en vidare reflektion om det där med begreppet ”tant” som avhandlades. Dit vi alla kommer om vi har tur - dvs att vi blir betraktade som tant eller gubbe av generationerna som kom hit senare.
 
Det var inte ett riktat inlägg utan bara en vidare reflektion om det där med begreppet ”tant” som avhandlades. Dit vi alla kommer om vi har tur - dvs att vi blir betraktade som tant eller gubbe av generationerna som kom hit senare.
Okej men det är ju lite en halm gubbe att skriva om tant musik och tant period fast ingen har skrivit nånting om det? Men ja blir man gammal så blir man en tant eller gubbe om man är en kvinna eller man. Det är ju inget fel med det?
 
Det räcker ju att titta i valfritt kommentarsfält så är det mängder av den typen av kommentaren, så är det ett kollektivt skämtande tror jag humorn kan vässas.
Inte första gång en norrman representerar Sverige. Elisabeth Andreasen vann Mello 1982 som en del i duon Chips.

Ok. Jag inser att jag är brutalt okunnig inom mellohistoriken samt dåligt påläst avseende läsning av kommentarsfält. Ber om ursäkt för min begagnade humor och erkänner att jag skojjade i fel forum. Backar ut igen...:idea::angel:
 
Ok. Jag inser att jag är brutalt okunnig inom mellohistoriken samt dåligt påläst avseende läsning av kommentarsfält. Ber om ursäkt för min begagnade humor och erkänner att jag skojjade i fel forum. Backar ut igen...:idea::angel:

Man kan inte veta allt. För lite mer info så tävlade kanadensiska Celine Dion 1988 för Schweiz och vann. Katrina and the Waves är väl inte från UK om jag minns rätt? Tävlade och vann för UK. För att inte nämns de svenskar som tävlat för andra länder.

Folk i kommentarsfält (även fans som har full koll på fakta) beter sig just nu som att det är första gången nånsin en artist tävlar för ett land som inte är hens eget. Det finns ett Sverige hat inom ESC-communityn och de griper varje halmstrå de kan för att trycka ner det svenska bidraget. Så jag är rätt trött på såna "skämt" faktiskt eftersom de just nu används friskt för att trycka ner alldeles för framgångsrika Sverige.

Jag hoppas att M&M inte tar åt sig för mycket. De verkar vara goa killar! Det hade nog varit lugnare för dem att tävla för Norge. Folk är inte lika elaka mot Norge.
 
Jo, det tror jag? Wikipedia: Katrina and the Waves were a British rock band formed in Cambridge in 1981.
Då läste jag fel nånstans!

Celine Dion är iaf inte från Schweiz! Anna Sahlin är inte från Estland, inte Victor Crone heller vad jag vet.

Svenska låtskrivare har försett andra länder med ESC-bidrag i många år nu. Gson har skrivit en hel hög bidrag som tävlat för andra länder.
 
Då läste jag fel nånstans!

Celine Dion är iaf inte från Schweiz! Anna Sahlin är inte från Estland, inte Victor Crone heller vad jag vet.

Svenska låtskrivare har försett andra länder med ESC-bidrag i många år nu. Gson har skrivit en hel hög bidrag som tävlat för andra länder.
Stämmer, Victor Crone är också född i Sverige.

F ö har jag börjat lyssna igenom övriga ESC-bidrag. Jag gillar Kroatien och Italien bäst hittills, stilpoäng till Norge som skickar Gåte!
 
Har SVT fortfarande de där programmen där de visar de andra ländernas bidrag och så är det en panel som sätter betyg?
 
Stämmer, Victor Crone är också född i Sverige.

F ö har jag börjat lyssna igenom övriga ESC-bidrag. Jag gillar Kroatien och Italien bäst hittills, stilpoäng till Norge som skickar Gåte!

Gåte är min favorit!! Älskar den låten!! :heart :heart :heart

Nederländerna gillar jag också! Kroatien med.

Frankrikes är också bra men jag tycker att den är lite väl lik Voila med Barbara Pravi och jag tycker nog att hon gjorde det bättre. Det var min favorit det året! Men den är absolut en av de bästa hittills.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp