Melodifestivalen 2024, ALLA deltävlingar + finalen

Bukeomröstning Mellofinalen 2024

  • 1. “When I’m Gone“ – Maria Sur

    Röster: 9 14,1%
  • 2. “Back To My Roots“- Jay Smith

    Röster: 11 17,2%
  • 3. “Awful Liar“ – Lisa Ajax

    Röster: 2 3,1%
  • 4. “Heroes Are Calling“ – Smash Into Pieces

    Röster: 19 29,7%
  • 5. “Give My Heart A Break“ – Cazzi Opeia

    Röster: 25 39,1%
  • 6. “Light“ – Annika Wickihalder

    Röster: 3 4,7%
  • 7. “Unforgettable“ – Marcus & Martinus

    Röster: 12 18,8%
  • 8. “It’s Not Easy to Write a Love Song“ – Dotter

    Röster: 7 10,9%
  • 9. “Que Sera“ – Medina

    Röster: 9 14,1%
  • 10. “Dragon“ – Liamoo

    Röster: 5 7,8%
  • 11. “Effortless“ – Jacqline

    Röster: 15 23,4%
  • 12. “Happy That You Found Me“ – Danny Saucedo

    Röster: 5 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    64
  • Omröstning stängd .
Det är många bra låtar i år!! Det blir ett roligt ESC i år!

Det enda som retar mig är att Italien slarvade bort Mahmoud och Tuta Gold - ja, han har varit med förut men det är inget problem alls, enligt mig så borde han vara med varje år. Tycker vi skulle ha satsat på att värva honom i stället för M&M!
 
Det enda som retar mig är att Italien slarvade bort Mahmoud och Tuta Gold - ja, han har varit med förut men det är inget problem alls, enligt mig så borde han vara med varje år. Tycker vi skulle ha satsat på att värva honom i stället för M&M!

Honom har jag aldrig förstått tjusningen med. Jag tycker att Italien inte är tråkiga för första året på rätt länge!
 
Vanligt att svenskar skriver låtar till andra länders bidrag, har även haft svenska artister som tävlat för andra länder. Men det stör bara svenskar när vi importerar talanger, löjligt stolta när vi exporterar. Något att tänka på. :)

Jag ser det bara som ett lite småironiskt skämt 🤭 Bryr mig inte ett dugg egentligen, så det finns inga värre baktankar alls faktiskt varken om svenska exporter eller andra importer...
 
Vanligt att svenskar skriver låtar till andra länders bidrag, har även haft svenska artister som tävlat för andra länder. Men det stör bara svenskar när vi importerar talanger, löjligt stolta när vi exporterar. Något att tänka på. :)

Helt rätt. Det har dessutom varit många utländska deltagare i melodifestivalen tidigare och även vinnare. Känns t.ex. Arja Saijonmaa, Sanne Salomonsen och The Mamas (en av artisterna) bekanta?! :)
 
Jag ser det bara som ett lite småironiskt skämt 🤭 Bryr mig inte ett dugg egentligen, så det finns inga värre baktankar alls faktiskt varken om svenska exporter eller andra importer...
Det räcker ju att titta i valfritt kommentarsfält så är det mängder av den typen av kommentaren, så är det ett kollektivt skämtande tror jag humorn kan vässas.
 
Helt rätt. Det har dessutom varit många utländska deltagare i melodifestivalen tidigare och även vinnare. Känns t.ex. Arja Saijonmaa, Sanne Salomonsen och The Mamas (en av artisterna) bekanta?! :)
spinner vidare
Maria Sur bor förvisso i Sverige, men särskilt svensk kan man ju inte direkt påstå att hon är. Men det är det ingen som har kommenterat.
 
Det är ju inte som att tvillingarna bara trallat in från Norge för just Melodifestivalen heller. De har sitt jobb (studio osv) i Stockholm sedan ett par år tillbaka för att de fastnat mer för den svenska musikindustrin än den norska. De är alltså en del av musiksverige. Tröttsamt "skämtande" och måste vara rätt jobbigt för dem.

Unforgettable var väl inte precis mitt favvobidrag från ikväll (Cazzi har varit min stora favvo från början, Jays låt är den som går varmast på Spotify) men det är som vanligt väldigt välproducerat och snyggt. Marcus och Martinus har alltid framstått som riktigt trevliga snubbar och de var verkligen så himla peppade på att få representera Sverige i Eurovision så jag blev ändå glad av det hela. Skönt också att juryn och folket var överens så man slipper massa arga rubriker. Nästan hela slutresultatet var som folket röstat faktiskt, bara Jay som blev nedputtad av juryn och Cazzi som hoppade upp ett snäpp över Liamoo som fick lite fler tittarröster.

Överlag väldigt rolig final!
 
M&M var inte mina favoriter, men iom att de vann både hos folket och juryn tycker jag ändå de är värdiga vinnare. Och kul att Medina kom 2a 😊
 
Jag googlade och såg att Arja och Sanne är gamla tanter som var med innan jag var född ens. Och sen var dom med för några år sen och ingen av dom gick ens till final då så inte så konstigt att jag inte känner igen dom 😅
Men The Mamas vann tydligen för några år sen och dom kände jag iallafall igen när jag såg en bild på dom 👍 Men det är ju inte riktigt samma sak att en av tre kommer från ett annat land och bor i Sverige motför att Marcus och Martinus bor väl fort farande i Norge?
Men men somsagt så jag tycker att det var bra att dom vann iallafall!
 
Jag googlade och såg att Arja och Sanne är gamla tanter som var med innan jag var född ens. Och sen var dom med för några år sen och ingen av dom gick ens till final då så inte så konstigt att jag inte känner igen dom 😅
Men The Mamas vann tydligen för några år sen och dom kände jag iallafall igen när jag såg en bild på dom 👍 Men det är ju inte riktigt samma sak att en av tre kommer från ett annat land och bor i Sverige motför att Marcus och Martinus bor väl fort farande i Norge?
Men men somsagt så jag tycker att det var bra att dom vann iallafall!

Arja Saijonma mest kända mellolåt kom ju strax före jag föddes så den har jag koll på 😄 men Sanne Salomonsen hade jag heller knappt någon aning om 😄
 
Jag googlade och såg att Arja och Sanne är gamla tanter som var med innan jag var född ens. Och sen var dom med för några år sen och ingen av dom gick ens till final då så inte så konstigt att jag inte känner igen dom 😅
Men The Mamas vann tydligen för några år sen och dom kände jag iallafall igen när jag såg en bild på dom 👍 Men det är ju inte riktigt samma sak att en av tre kommer från ett annat land och bor i Sverige motför att Marcus och Martinus bor väl fort farande i Norge?
Men men somsagt så jag tycker att det var bra att dom vann iallafall!
Båda låtarna var med innan jag föddes med - men det är låtar som spelas på radio med.
Kan väl tycka att det är lite allmänbildning att känna igen dem, även om man inte lyssnar på dem. Precis som många andra artister som levde/verkade innan man själv föddes.
 
Båda låtarna var med innan jag föddes med - men det är låtar som spelas på radio med.
Kan väl tycka att det är lite allmänbildning att känna igen dem, även om man inte lyssnar på dem. Precis som många andra artister som levde/verkade innan man själv föddes.
Det kanske be ror på vad man lyssnar på för radio kanal också. Jag brukar iallafall inte lyssna på så gammal musik så ofta.
Jag tycker inte att det är allmän bildning att veta alla som har varit med i Mello nånsin även innan man var född utan det är nog mera dom som är väldigt intreserade som vet sånt tror jag.
 
  • Gilla
Reactions: Nox
Båda låtarna var med innan jag föddes med - men det är låtar som spelas på radio med.
Kan väl tycka att det är lite allmänbildning att känna igen dem, även om man inte lyssnar på dem. Precis som många andra artister som levde/verkade innan man själv föddes.

Sanne Salomonssen var med i mello 2005, men har hon varit med tidigare också? Eller tänker du på ”den jag älskar”?
För du kan ju inte vara född efter 2005, låter orimligt, vill ju tro att du är millennial precis som jag är. :)
 
Sanne Salomonssen var med i mello 2005, men har hon varit med tidigare också? Eller tänker du på ”den jag älskar”?
För du kan ju inte vara född efter 2005, låter orimligt, vill ju tro att du är millennial precis som jag är. :)
Ja menar såklart Den jeg elsker, elsker jeg :)
Skrev innan kaffet. ;) men det är ju en grammisvinnare iaf.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp