memory foam padd

K

kax

Hej!

Ska köpa bomlös men är lite töntig så vill gärna fortsätta kunna köpa nya fina shabrak :) så hittade jag en memory foam padd på granngården o tyckte att den borde man ju kunna ha och sedan en padd...

Hittade även på soft saddles hemsida en pad som ser precis likadan ut och består av det här memory foam och där råkar det stå att det går alldeles utmärkt att använda den padden tillsammans med ett shabrak under den bomlösa sadeln :D

Någon som har någon erfarenhet av dessa eller någon annan memory foam pad?
 
Sv: memory foam padd

Jah har haft en padd av memory foam.. men tyckte den var värdelös. Den blev ju liksom helt platt där man tryckte iaf.
 
Sv: memory foam padd

När jag köpte min Sensation Ride, så köpte jag den separata padden som de rekommenderade som man kan ha med vanligt schabrak. Just då var kassan lite skral så det fick bli det billigare alternativet. Det funkar ypperligt.
Det man ska tänka på är att det ska vara ett ganska tunnt och mjukt schabrak, enligt hon som säljer sadlarna. Jag kan nog hålla med, jag har provat lite olika schabrak jag har, och de tunnare funkar bäst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 318
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 042
Senast: jemeni
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 758
Senast: lillamy73
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av Börjes pad https://borjes.se/hast/sadlar-tillbehor/sadelpadar/pad-memory-foam/4212 kontra den svindyra...
2
Svar
24
· Visningar
7 351
Senast: alvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp