Men får det verkligen gå till såhär?

Riley

Trådstartare
För att göra en lång historia kort: Min laptop har krånglat ända sedan jag köpte den för ett år sedan, och den har varit ivägskickad till tillverkaren för reparation tre gånger. Alla gånger pga. samma fel som alltid har kvarstått trots att de påstår sig ha fixat den.

Idag fick jag hem den efter den fjärde reparationen av exakt samma orsak, och det första som hände när jag försökte starta den var att den stängde av sig själv under uppstartsprocessen. Vilket också var ett av de fel jag uppgav när jag tog kontakt med supporten och fick den inskickad. :cool:

Nu ringde jag supporten för hundrafemtioelfte gången och det visar sig då att garantin gick ut häromdagen. Vill jag få den inskickad för femte gången för ett problem de varje gång påstått sig lösa fast de aldrig gjort det, måste jag alltså betala en okänd summa som jag gissar riskerar bli ganska hög.

Så... ja, vad fan, jag är tvärförbannad. Får det verkligen gå till så? Alltså jag fattar ju att garantin gått ut och det hade jag godtagit under normala omständigheter. Men när de gång på gång ljuger om att de löst problemet och nu har mage att kräva betalning? När jag förmodligen ändå kommer få tillbaka datorn i samma miserabla skick som när jag skickade in den? Får ju ingen hjälp alls hos supporten, så var vänder man sig nu? Jag blir så jävla less, betalade inte 10 000 för en ny laptop som aldrig går att använda. :(
 
Senast ändrad:
Sv: Men får det verkligen gå till såhär?

Du kan inte lämna tillbaka den till affären? Man har ju två (tre?) års reklamationsrätt. Värt att testa kanske? Verkar ju helt vansinnigt denna hanteringen :confused: gå till aftonbladet om dom inte vill veta av sin skit!
 
Sv: Men får det verkligen gå till såhär?

Så... ja, vad fan, jag är tvärförbannad. Får det verkligen gå till så? Alltså jag fattar ju att garantin gått ut och det hade jag godtagit under normala omständigheter. Men när de gång på gång ljuger om att de löst problemet och nu har mage att kräva betalning?
Jag föreslår att du i ett konkret och välformulerat brev förklarar att felet, trots upprepade reparationstillfällen, faktiskt aldrig avhjälpts. Därför kvarstår säljarens ansvar trots att garantitiden gått ut.
Vill du låta anfall vara bästa försvar så kräver du till och med att få köpet hävt, med hänsyn just till de upprepade men verkningslösa reparationerna.
Vad är det för tillverkare och inköpsställe? (PM)
 
Sv: Men får det verkligen gå till såhär?

Om den är köpt efter April 2005 har du 3 års reklamationsrätt, under denna tid du kräva en återleverans eller återköp om du har lämnat in den för reparation två gånger och det inte avhjälpts.

Tyvärr brukar det hjälpa att hota om ARN och plus och liknande som en sista utväg. Det kan också vara effektivt att hota om du skall skriva om ditt fall på stora datorforum t.ex. sweclockers.
 
Sv: Men får det verkligen gå till såhär?

(Alla)

Har faktiskt inte tänkt så långt som att ta kontakt med inköpsstället, men jag ska höra av mig dit imorgon då. Reklamationsrätten kände jag inte heller till (dags att börja läsa alla papper man får med kanske. :angel:) så ska kika på det också, tack för upplysningarna!

Och kvällspressen skulle jag säkert ha ringt om det inte vore för att jag verkligen föraktar folk som grinar ut och sitter och ser ledsna ut på en bild i Aftonbladet. :p

Snubbelfot: PM på väg.
 
Sv: Men får det verkligen gå till såhär?

Och kvällspressen skulle jag säkert ha ringt om det inte vore för att jag verkligen föraktar folk som grinar ut och sitter och ser ledsna ut på en bild i Aftonbladet. :p

Äääsch.. vad är väl lite förakt mot en helt ny laptop? ;)
 
Sv: Men får det verkligen gå till såhär?

Har du lämnat in den tre gånger eller mer så har du rätt att få en ny eller pengarna tillbaka, vet inte om dte är nu priset eller det den är värd nu. Kontakta reklamationsnämnden!
 

Liknande trådar

T
Ekonomi & Juridik Hej allihopa!! Har ett problem som gnager mig dag som natt... Jag sålde ett dräktigt islandssto 1 Maj i år som dessutom var dräktig...
2
Svar
21
· Visningar
4 335
Senast: Dwight
·
B
Hästmänniskan Har nu haft så otroligt mycket problem med ASVH i samband med registrering av fölen plus dom äldre hästarnas pass och blir därför...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: Linda L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp