Riley
Trådstartare
För att göra en lång historia kort: Min laptop har krånglat ända sedan jag köpte den för ett år sedan, och den har varit ivägskickad till tillverkaren för reparation tre gånger. Alla gånger pga. samma fel som alltid har kvarstått trots att de påstår sig ha fixat den.
Idag fick jag hem den efter den fjärde reparationen av exakt samma orsak, och det första som hände när jag försökte starta den var att den stängde av sig själv under uppstartsprocessen. Vilket också var ett av de fel jag uppgav när jag tog kontakt med supporten och fick den inskickad.
Nu ringde jag supporten för hundrafemtioelfte gången och det visar sig då att garantin gick ut häromdagen. Vill jag få den inskickad för femte gången för ett problem de varje gång påstått sig lösa fast de aldrig gjort det, måste jag alltså betala en okänd summa som jag gissar riskerar bli ganska hög.
Så... ja, vad fan, jag är tvärförbannad. Får det verkligen gå till så? Alltså jag fattar ju att garantin gått ut och det hade jag godtagit under normala omständigheter. Men när de gång på gång ljuger om att de löst problemet och nu har mage att kräva betalning? När jag förmodligen ändå kommer få tillbaka datorn i samma miserabla skick som när jag skickade in den? Får ju ingen hjälp alls hos supporten, så var vänder man sig nu? Jag blir så jävla less, betalade inte 10 000 för en ny laptop som aldrig går att använda.
Idag fick jag hem den efter den fjärde reparationen av exakt samma orsak, och det första som hände när jag försökte starta den var att den stängde av sig själv under uppstartsprocessen. Vilket också var ett av de fel jag uppgav när jag tog kontakt med supporten och fick den inskickad.
Nu ringde jag supporten för hundrafemtioelfte gången och det visar sig då att garantin gick ut häromdagen. Vill jag få den inskickad för femte gången för ett problem de varje gång påstått sig lösa fast de aldrig gjort det, måste jag alltså betala en okänd summa som jag gissar riskerar bli ganska hög.
Så... ja, vad fan, jag är tvärförbannad. Får det verkligen gå till så? Alltså jag fattar ju att garantin gått ut och det hade jag godtagit under normala omständigheter. Men när de gång på gång ljuger om att de löst problemet och nu har mage att kräva betalning? När jag förmodligen ändå kommer få tillbaka datorn i samma miserabla skick som när jag skickade in den? Får ju ingen hjälp alls hos supporten, så var vänder man sig nu? Jag blir så jävla less, betalade inte 10 000 för en ny laptop som aldrig går att använda.
Senast ändrad: