Sv: Men? Konstigt??
Zandrah skrev:
De e samma här....men det finns inget krav på att man måste göra ägarbyte och skicka in till STC om inte hästen ska gå på trav mer....
många som blir ridhästar och som inte om reggas, iag förr när det inte var krav på pass........
Att jag reagerar på det hela beror dels på att jag för många år sedan var med om en knäpp sak... polisen i svenljunga ringdde mig och sa att jag var tvungen att ta hem min häst som gått lös i trakten hela sommaren
jag förklarade lugnt att mina hästar gick hemma i hegen...allihop...och att jag aldrig bott i svenljunga...
Då visade det sig att hästen fortfarande var skriven på mig hos STC, hade hamnat hos en knarkare som inte hade ngt bete utan helt enkelt släppt lös hästen!
Nu stog den hos en bonde med hans mountinston... snäll farbror
Det visade sig att jag var skyldig, och hade laglig rätt till hästen! Så jag och farbron gjode ne liten deal sp han behöll hästen som ahn fäst sig vid...
Så allting ordnade sig väl, och hon går fortfarande kvar hos honom fet och gammal, men glad!
Men det ställde ju till en hel del för mig den sommaren innan det löste sig...
sedan undrar jag, vad händer om en sådan häst(som jag står dsom reggad ägare men har sålt hamnar i en affär av tex vanskötsel???
BKan jag bli inblnandad då???
Jag har ju ingen aning om vart hästen står/finns i dagsläget!!!
Kankse jag skulle ringa STC och se om ngn löst pass på henne...