Men nej! magsjuka el? Russinen?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 8 921

Mirre

Trådstartare
Igår kräktes sonen 3 gr i bilen, inget ovanligt att han blir åksjuk men sedan var han jättelös i magen, bajsade 3-4 gr i går och en gång nu på morgonen. Fortfarande väldigt löst. Han åt russin igår och dem verkar han inte ha smält, kan det vara det som orsakar det? Han är pigg dock och sådär, inte påverkad för övrigt, äter som vanligt.

Sv: Men nej! magsjuka el? Russinen?

Min skrutt blir lös i magen av russin, inte så att hen blir påverkad och mår dåligt av det dock. Bara kladdig i blöjan. Lite trist eftersom russin är jättepopulärt här.

Samma här.
Han har ätit havregrynsgröt nu i några dgr också, kan det vara det?
En kompis påpekade gluten/fullkorn allergi nyss:crazy:
Han verkar ha haft ont i magen idag och varit gasig men det är också det enda.
Vad tror ni? :crazy:

Suck tydligen har han fortfarande diareé.
Russinen från igår var osmälta också

Senast ändrad:

Kan man vara allergisk mot fullkorn egentligen? Mycket fibrer kan ju sätta fart på magen på vemsomhelst, så jag hade nog väntat lite med att misstänka allergi. Åtminstone tills russinen gått ur systemet... för jag minns hur det såg ut i blöjan i julas. Små russinpaket i julklapp gör vi inte om :rofl:

Ja kanske, jag vet inte.

Han är precis som vanligt förutom att han skiter stup i ett och det är jättelöst

Russin är rena laxermedlet. Vi har alltid russin hemma för att kunna ge om vi märker att Rasmus har ont i magen, de kommer ut hela, precis som allt annat han äter utan att tugga, som ärtor och majskorn.

Havregryn är naturligt fritt från gluten, den lilla mängd som kan finns brukar inte märkas. Så det ska du nog inte oroa dig för.

Däremot kan både fibrer och russin sätta fart på magen.

Kanske var dem då, men han måste väl ändå ha fått ut alla nu och är fortfarande likadan. Gör inget annat än byter på honom tycker jag.
Hur länge ska det hålla på eg? Han verkar ju inte kunna äta någonting. *frustrerad*

Men han är ju inte påverkad i övrigt av det.
Han mår ju bra bara det att han skiter igen och igen och igen osv.
Suck. Bara jättelöst:crazy:

Vad kan man ge honom?
Aptit har han som vanligt, just därför tror jag inte att han har magsjuka.
Han kräktes i natt, åt en halv flaska välling och somnade om.
Sov till halv åtta i morse, hade då (som vanligt) skitit ner sig igen.

Har väl bytt en sådär 4 gr eller så nu

Verkar som att det är russinen ändå men tycker att han borde ju fått ur sig det nu som sagt. Han har ju kräkts också men dock bara i bilen i onsdags men det är ju som sagt inte ovanligt för honom. Sedan kräktes han i sängen inatt men ändå inte så himla mycket. Då hade han fått (majs) välling när vi lade honom. Det äter han varje kväll.

kanske inte var så smart att ge honom äggröra till frukost idag?

Hur länge kan magsjuka (?) eg hålla i sig?
I morgon är det en vecka och han är inte bra än.
Äter bara välling nu men ska vi ändå försöka börja ge honom nåt annat?

Kräks han fortfarande eller är det "bara" diarré? Det kan ta ett tag innan magen blir bra efter magsjuka. Ni kanske får ta ett steg tillbaka och ge skonkost, typ morotspuré om vällingen verkar rinna igenom. Vätskeersättning är viktigt också!

Idag åt han mat för första gången på nästan en vecka.
Han fick morotspure och lite fisk. Två gånger efter det har han kräkts men ytterst lite och nu sover han. Hade bajsat blöjan full (diaree) i morse men inget mer på hela dagen. Så håll tummarna för att det är på väg att bli bättre

Han var bra.
I två dgr, nu spyr han igen för tredje gången på mindre än en timme

Jag tycker det börjar bli dax att åka in med honom. Var du på bvc idag? Vad sa de?

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat... 2
Svar
29
· Visningar
2 853
Senast: Tualma
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 861
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle... 2 3
Svar
43
· Visningar
7 356
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 901
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka