• Avel
  • Trådstartare Trådstartare månsken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 773
M

månsken

fick just veta att ett sto i stallet inte hade något föl, som vi trodde. alltså de hade kollat att hon var dräktig o så men det hade visst hänt något på vägen.

är det vanligt?

jag vet inga detaljer. fick bara ett sms från ägaren. :( man blir ju lite snopen såhär när man gått och väntat. ska åka upp och hälsa på dom snart (brutet ben), då får dom förklara. :)

Som det står i boken "Att bli med föl" så är det ca 10-15% som resorberar fostret före dag 150.
Hur vanligt det är efter dag 150 vet jag ej, men då kastar dom väl fostret och då borde man ju iaf inte missa det. Det är väl mest om fölet är sjukt, missbildat eller om det dött som dom kastar.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
472
Senast: Rosett
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
556
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka