Som andra har sagt så är det inte konstigt att de har statistiken och vet vem som öppnar/inte öppnar nyhetsbreven. Däremot är det, som marknadsföring sett, ett konstigt mail att skicka ut.

Om de nu av någon anledning (utrymme, kostnader etc) inte kan behålla hur många prenumeranter som helst så... ta bort dem då? För det borde inte vara något som helst problem att ta bort prenumerationen på nyhetsbrev men ändå behålla kundens övriga uppgifter.
Att skicka ett fjöntigt mail som i princip ber kunden att "dumpa" dem gör visserligen att kunden blir påmind om företaget, men på ett helt igenom negativt sätt. Märklig strategi.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 491
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 768
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp