Men vad fan... dagis...

emma74

Trådstartare
Jag blir galen!!
Efter att ha suttit i kö igår i evigheter i telefon och endast fått till svar att "du måste fylla i en ansökan på nätet" så försökte jag mig på det nyss idag (var inte vid någon dator när jag var pigg igår) - OK det är djävligt lätt att söka dagisplats när min dotter ens inte finns med i deras system!!!!

NY telefonkö!!

Suck...

Sv: Men vad fan... dagis...

efter TVÅ samtal idag:

"... joooo alltså det är såhär.... vi håller på att bygga om vårt system (finns ingen information om det på hemsidan!!) så man skulle kunna tro att man ska klicka på den där första länken i vänstermenyn och logga in med bankid som det står... men i själva verket så ska man bläddra ner längst ner på sidan och titta under "relaterade länkar" och där välja ansöka om dagisplats "

Seriöst...

Ska det behöva ta två dagar, tre samtal med sittande i telefonkö i sammanlagt 30 min, och en intern konferens för att komma fram till hur man ska använda sig av en så elementär funktion som hur man anmäler sitt barn till dagiskön?

Det var samma strul när jag skulle sätta dottra i kö. Idiotiskt att det endast kan göras över internet. Dessutom behövs E-legitimation, vilket jag vägrar skaffa. Eller det går ju utan, men är så inåthelvete krångligt!

Det var samma strul när jag skulle sätta dottra i kö. Idiotiskt att det endast kan göras över internet. Dessutom behövs E-legitimation, vilket jag vägrar skaffa. Eller det går ju utan, men är så inåthelvete krångligt!

här skulle man inte använda e-legitimationen trots att de frågade efter den :grin:

Måste vara olika system beroende på vilken kommun man tillhör.

Här används något som kallas dexter, inte krångligt alls.

Anmälde dotter igår utan problem och skickade in schema för min äldre dotter idag och även det utan strul;). Eller så är det helt enklet jag som är så otroligt smart:D (skojar lite hoppas jag ni förstår men bäst att vara övertydlig när det gäller forum på nätet;))

Däremot har ju jag en annan tråd om strul men dagisplats (som visserligen löst sig nu). Så där fick jag för att det var lätt att göra anmälningen via nätet:rofl:.

Måste vara olika system beroende på vilken kommun man tillhör.

Här används något som kallas dexter, inte krångligt alls.

Anmälde dotter igår utan problem och skickade in schema för min äldre dotter idag och även det utan strul;). Eller så är det helt enklet jag som är så otroligt smart:D (skojar lite hoppas jag ni förstår men bäst att vara övertydlig när det gäller forum på nätet;))

Däremot har ju jag en annan tråd om strul men dagisplats (som visserligen löst sig nu). Så där fick jag för att det var lätt att göra anmälningen via nätet:rofl:.

När jag väl fått instruktioner om var jag skulle klicka för att hitta rätt formulär (vilket tog 2 dygn) så var det ju ingen konst...:idea:

Liknande trådar

Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles... 2
Svar
25
· Visningar
19 260
Senast: Zaria
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 860
Senast: cirkus
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 158
Senast: scizofren
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 708
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka