"Men vadå, kan inte du rida/hoppa?"

Fast inte tusan låter man bli att träna tennis bara för att man fattat reglerna och kan träffa bollen? Eller, jag kanske inte ska uttala mig - har aldrig tränat annat än ridsport.
 
Är det inte så att det är ganska ovanligt att du tränar och tävlar i andra sporter än just ridsport som vuxen - om du då inte är på elitnivå? Och att du då som hobbyryttare ses som en motionär och inte en idrottsutövare - dvs om du konditionstränar på cykel så tar du inte cykellektioner, om du springer milen i skogen några gånger i veckan tar du inte löparlektioner osv? Därför kan nog en del ha svårt att förstå den vilja att utvecklas som finns bland ryttare, de ser ridningen som en motionsform helt enkelt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 849
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag är i valet och kvalet att jag vill sluta rida. Jag vat att jag inte ska jämföra mig men jag har sista tiden gått från träning och...
2
Svar
26
· Visningar
2 602
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp