Meningen med livet?

@purity_666 Jo det finns en rätt stor förening. Jag har hyfsat bra kontakt med en hästägare i stallet så visst träffar jag hästfolk. Jag åker ibland ner på ridklubben och tittar på ridlektioner och träningar, på nåt vis måste man underhålla sitt öga för ridning även om det aldrig blir samma sak att titta på när andra rider...
Det går att ta privatlektioner också om man vill rida. Funderar på att göra det i någon form, även om det tar emot nåt fruktansvärt att betala över 400 spänn för att rida på nån halvrolig ridskolehäst. Det blir ju inte precis nån kontinuitet i det. Jag känner att jag behöver timmarna i sadeln, mängden, för att tycka det är värt. Att rida en timme någon gång per månad på en ridskolehäst är liksom inte värt pengarna riktigt känner jag. Inte när man är van att rida 1-2 hästar några dagar i veckan...

Jag är tom så patetisk att jag sitter och tittar på gamla träningsfilmer på mig och min häst. Bara för att påminna mig om att hon en gång var nåt annat än en raggig, överenergisk och dryg tjockis som ser ut som ett avelssto med undantaget för att hon inte får nåt föl till sommaren :crazy:

Jag vet ju inte hur stor stad du bor i. Men finns det inga skoj föreläsningar, uppvisningar, clinics, träningar med nån större gästtränare eller så som du kan gå på?

Jag är ju hästnörd i själen. De får mig att må bra.
Jag är ju så lyckligt lottad att jag får göra det under arbetstid också då jag är frisk nog. Jag förstår dock iom det att det inte är ett liv för alla, av många skäl.
Men jag förstår hur viktigt det kan vara med hästarna för ens välmående och vad de kan göra för det.
När jag är för kass i kroppen för att kunna jobba eller rida kan jag försöka få uppleva häst på annat vis om det blir för långdraget.

Om det inte redan finns kul föreläsningar: kan du kanske dra ihop sånt?
Jag har gjort lite sånt om det inte anordnats saker med föreläsare jag vill ta del av.
Antingen bara rekommendera ridklubben någon som de borde bjuda in eller rent av anordna det själv kanske kan vara något?
Finns ju en hel del kul man kan göra även om man inte får rida eller har ridträningar. Tex sitsföreläsningar(där man kan få tips för avsuttna övningar), veterinärer(kanske kan prata om sund ridning etc), mental träning för ryttare etc etc..
Bra dressyrtränare bör ju också kunna ha bra teori-lektioner som man kan få ta med sig vettiga saker ifrån och kanske även få testa en del "torr-övningar".

Jag vet inte om det intresserar dig. Men i brist på egen ridning just nu tänkte jag..
Och när man grejar med sånt brukar man dessutom möta mycket folk, göra nya kontakter etc.
Då kan du ju kanske både få kompisar på plats med samma intresse och fler möjligheter till att rida, om det finns någon som du klickar med och de vill ha hjälp..

Det finns ingen bra tränare som erbjuder lektion på deras hästar?
Jag förstår tanken att man kanske inte vill betala för att rida ridskolehäst nämligen. ;)
Men i brist på annat kan man ju liksom iaf hålla igång förmågan att sitta och vara följsam. :)
 
@tuaphua Ja det kommer gästtränare ibland, någon gång per termin. Men givetvis har det råkat sammanfalla med att jag jobbar 12-tim skift, är sjuk, skulle flytta in i min nya lgh eller att som nu i helgen att min far fyller 60 år. Det är liksom.... otajmat. Men antagligen kommer det väl nån helg som jag faktiskt kan titta. Och då lär jag göra det :)
Idag ska jag titta på en hoppträning med en i stallet, jag har liksom aldrig sett stallkompisarna rida med undantaget för en vars ridlektioner jag brukar titta på. Det är nackdelen att stå i ett stall utan ridbana eller ridhus, det krävs att man åker iväg för att titta på ridning och det gör man ju inte så ofta som man borde.

Ordna grejer har jag tänkt på, men eftersom jag är nyinflyttad har jag inte orkat ta tag i det. Jag vet inte hur gången är och hur det fungerar på ridklubben. Och de man vill ta upp är ju isåfall de som var sjukt svårt att få ut tills ens stall när man bodde 5 mil ifrån trots att det då var fullt med folk intresserade. Nu är det 100 mil och folk känner inte ens till tränare/föreläsaren.... Men det är en tanke att ha med framöver när man känt av läget lite mer.

Finns tyvärr ingen tränare som har eget hästmaterial. Det skulle inte gå runt här uppe. Det fanns en men den flyttade 150 mil söderut och det är nog en anledning till det...

@purity_666 Jag har letat. Tyvärr vill de flesta att man betalar och även tar stalljourer, jag har inte möjlighet till det eftersom jag redan har en egen häst som tar tid och stalljourer. Men jag håller ögonen öppna.
 
@purity_666 Jag har letat. Tyvärr vill de flesta att man betalar och även tar stalljourer, jag har inte möjlighet till det eftersom jag redan har en egen häst som tar tid och stalljourer. Men jag håller ögonen öppna.[/QUOTE]

Nej det förstår jag. Jag har tur som har medryttarhäst som går på lösdrift hemma på ägarens gård. Då blir det inte så mycket tid runtomkring allt.

Jag tycker ändå du är stark som inte bara lägger dig och ger upp i eländet utan faktiskt försöker hitta lösningar. Jag önskar dig verkligen allt gott och hoppas hästeriet kommer börja rulla på som det ska :up:
 
@purity_666 Jag kan säga att jag har god lust. Har nu lock för öronen för fjärde veckan. Bihåleinflammation, öroninflammation, halvdöv, yrsel och huvudvärk. Är inne på min andra penicillinkur och har varit hemma från jobbet två dagar, samt hela förförra veckan. Jag skäms så jäkla mkt på jobbet, eftersom jag aldrig varit sjukledig från jobb i hela mitt liv. Men givetvis nu när man är ny, provanställd och ska visa framfötterna. Då ska man minsann ta igen allting med råge. Ungefär som med min jävla häst som var hälsan själv i 6,5 år, tills nu.... 2014 måste gå till historien som ett helt värdelöst år.

Har varit och tittat på träningar på ridklubben. Eftersom jag ändå är sjuk från jobbet så byltade jag på mig och tänkte att jag kan iaf sitta på läktaren nån stund. Det är inspirerande för stunden, men förtas ganska direkt jag måste åka till stallet och titta på min tråkiga hosthäst i hagen.
Men det värsta är att min budget för två hästar blir så tajt att jag nog inte vågar ta steget. Och inte har man ju precis flyttat till att ha bättre förutsättningar för att ha häst, då alternativen är få och likvärdigt dyra och arbetskrävande. Det känns genast bättre att det där konvalescenta åbäket går och blockerar möjligheten för mig att skaffa nåt jag kan använda och som kanske kunde ge lite energi till att även orka med att sätta igång den befintliga den dagen det ska göras...

I helgen höll jag på att krocka med en lastbil, men givetvis så fick jag inte ens göra det ordentligt. Och hade jag gjort det så lovar jag att inte hade man ju fått dö inte, nejdå, det hade bara blivit ännu besvärligare att leva. Som vanligt. För det är ju mig det handlar om.

Nej. Jag har inte en bra dag idag.
 
Skickar en styrkekram! Vet hur du känner. Har haft ännu fler motgångar än vanligt på sista tiden jag med. Less på livet är det minsta man kan säga att jag är.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 265
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 948
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp