Mensvärk - ÄLvärk?

Comfort

Trådstartare
för första gången i mitt liv hade jag förra månaden mensvärk *blä*
Nu har jag ägglossning och känner precis samma sorts värk, dock aningen mindre, trooor jag. Jag har aldrig tidigare haft vare sig det ena eller det andra, varfr kommer det nu? :confused:
det hade gärna fått utebli...

Smärtan kommer och går, det känns mest i den högra sidan och det känns även som att det "bubblar" till ibland.

Är det ÄL jag känner?

Sv: Mensvärk - ÄLvärk?

Visst kan det väl vara ägglossning du känner.

Har du nyss slutat med preventivmedel?
Då kan det ju vara förklaringen till varför kroppen plötsligt beter sig annorlunda.

Annars så tycker jag kroppen är expert på att överraska en i tid och otid.
Sen vi började fundera på det här med barn, så har kroppen spelat mig det ena sprattet efter det andra.

/S

nej ja har inte gått på pmedel på två år.

Nu sitter jag här med en het vetekudde på magen. mmmmmhhhmmmmmmmm sköööönt :D

sen börjar jag fundera på min senaste mens.. en dag sen.. nån dag kort... jävla kropp!

Innan jag fick min lilla tjej (och det är 7 år sen nu) så märkte jag aldrig av att jag skulle ha mens, den dök bara snällt upp.
Men sen när jag varit gravid, dottern kommit ut och mensen skulle igång igen DÅ började det.
Jag får vrålont vid ägglossning, det är en sån tung molande värk på något vis. Och sen emellanåt så hugger det riktigt rejält. Man vill bara sitta ihopkurad och gömma sig. Sen lugnar det sig förhoppningsvis några dagar innan jag får riktig mensvärk och då är det inte heller roligt att heta angelwings! Det gör jätteont i nedre delen av magen och jag går runt och försöker att inte vara dubbelvikt. USCH! För mig kan det bli lite bättre om man ligger på sängen och inte har något som spänner över magen och masserar lite på magen, men vem hinner med det? Jag tycker det känns som om en alien ska bryta sig ut ur min mage. ;)

Men roligt är det inte att ha ont och krångel så mycket varje månad. :crazy:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 541
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 200
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 016
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 931
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka