Mental (o)hälsa - sitta som åskådare på utomhuskurs i två dagar. I december.

Kurser och träningar behöver jag sällan minnesförlust till - kanske för att jag aldrig räknar över hur mycket pengar som rinner iväg och för att jag inte bangar för att klämma i mig kaffe och fikabröd nog för att hålla mig både pigg och varm.
Tävlingar däremot... Varenda jäkla gång så ifrågasätter jag om jag är helt dum i huvudet som betalar pengar för att må dåligt i tre veckor. När jag väl går in på plan är det ok, men tiden från anmälan fram tills dess är tortyr. Men snart har jag glömt bort riktigt hur jobbigt det är, tävlingssäsongen börjar närma sig. :nailbiting:
 
Please, vi jagar, jag är expert på att frysa! Därför har jag slutat jaga:sneaky:

  • Värmeväst
  • Varm dryck
  • Vattentäta kläder
  • Skor som pallar väta och kyla = Muckboots
  • Stanna hemma :idea:
Det är ju lite så det känns varje gång. "Aldrig igen". "Varför ligger jag inte i sängen och sover?".

Har haft otur med två par muckboots i rad, som spruckit och blivit oanvändbara på en enda säsong. Vågar inte lägga så mycket på ett par till, funderar på Viking Trophy II?
 
Kurser och träningar behöver jag sällan minnesförlust till - kanske för att jag aldrig räknar över hur mycket pengar som rinner iväg och för att jag inte bangar för att klämma i mig kaffe och fikabröd nog för att hålla mig både pigg och varm.
Tävlingar däremot... Varenda jäkla gång så ifrågasätter jag om jag är helt dum i huvudet som betalar pengar för att må dåligt i tre veckor. När jag väl går in på plan är det ok, men tiden från anmälan fram tills dess är tortyr. Men snart har jag glömt bort riktigt hur jobbigt det är, tävlingssäsongen börjar närma sig. :nailbiting:

Egen fikakorg och lunchlåda gäller, så den ekonomiska biten är jag inte så bitter över. Bortsett från att det innebar att jag var tvungen att ställa mig och baka lussekatter i veckan...

Tävlingssäsongen vill jag knappt tänka på. Hoppade i stort sett över hela tävlingsåret 2016, och fick på moppo för det av folk som saknat min hund på banorna. Måste alltså bita ihop och visa upp oss 2017, om det så innebär att jag måste leva på skorpor!
 
Det är ju lite så det känns varje gång. "Aldrig igen". "Varför ligger jag inte i sängen och sover?".

Har haft otur med två par muckboots i rad, som spruckit och blivit oanvändbara på en enda säsong. Vågar inte lägga så mycket på ett par till, funderar på Viking Trophy II?
Hmm, mina Muckboots är väl 10 år gamla nu och de lever och frodas:love:
Hållet Viking god kvalitet? Jag har noll koll.

Vi hade fältträning i skånskt ösregn förra våren (ca 3 plusgrader), en hel helg, så jäkla plågsamt. Där och då kände jag att det aldrig mer får inträffa, alternativt att jag köper en värmeväst. Hittills har jag inte köpt nån väst så det får bli restriktiv träning:p
 
Åh, men. Åh. :(

Självklart. Det är ju därför jag är utan bil - det var med meningen. Så det så.

Förresten skulle väl du komma ner och lära Monstret valla? Det är han och en bunt schäfrar i vår träningsgrupp, du kan ta dig an allihop - de är ju visserligen vallras (:angel:), men han är smartare. Så det jämnar ut sig. :D

Jag startar en allmänlydnadskurs snart, visst har väl du en bunt bråkstakar du inte har pli på? Perfa, jag kan laga dina så kan du slipa lite på min redan perfekta diamant... :up:
 
Självklart. Det är ju därför jag är utan bil - det var med meningen. Så det så.

Förresten skulle väl du komma ner och lära Monstret valla? Det är han och en bunt schäfrar i vår träningsgrupp, du kan ta dig an allihop - de är ju visserligen vallras (:angel:), men han är smartare. Så det jämnar ut sig. :D

Jag startar en allmänlydnadskurs snart, visst har väl du en bunt bråkstakar du inte har pli på? Perfa, jag kan laga dina så kan du slipa lite på min redan perfekta diamant... :up:

Mina kan komma ner och visa att BC inte föds lydiga :rofl:
 
Som funktionär på mentaltest måste man vara idiot på riktigt. Man testar bara andras hundar, lär sig egentligen inget nytt och man kan aldrig strunta i det och gå hem ifall man blir blöt in på underkläderna.

Min lösning är kläder som är regntäta på riktigt. Tycker faktiskt att Arrak håller bra här, mina släpper inte igenom vatten ens vid kontaktväta. Och så bra underställ i ull. Och vattentäta skor! Ett par extra mössor är också bra när det regnar så man slipper frysa om huvudet.
 
Värmeväst. Värmekuddar! Tjocka tumvantar man kan stoppa värmekuddarna i. Värmekuddar som man fäster under sockarna.
Underställ. Tjocka byxor. Täckkjol.

Typ så ser jag ut när jag sitter på pass i timmar.


Sitter knappt aldrig på pass nu, har man tillräckligt många hundar slipper man det :D
 
Just det! Det finns en regnponcho framtagen för att stå på pass med.
Jag har ingen själv, men andra som har den säger att den är grym! Det går typ till fötterna och vill man använda ärmarna är det enkelt :)
 
Det jobbigaste är Ales vältimade höglöp. Det gör ju att hon inte kan sitta med ute så mycket :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp