Mentalt trött

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare _Mimmii_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 890
M

_Mimmii_

behöver hjälp med övningar som gör min häst mentalt trött... gärna bomövningar m.m, allt som ni kan komma på! han är en häst som man inte kan rida som vanligt, utan han måste ha något att tänka på hela tiden annars blir han totalt stissig.

tack på förhand! :):)

Sv: Mentalt trött

Lägg ut tre bommar som ett Y på banan och rid i cirklar över dem. Man kan svänga hur man vill.

Sedan är kan man lägga ut bommar på en linje, några som cavaletti och sedan några meters mellanrum där man kan göra halt innan nästa cavalettiserie. Jag har en sådan häst som måste underhållas hela tiden. Det gäller att man inte harvar runt utan byter vägar, gör halvhalter, övergångar och lite bommar här och var.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 603
Senast: Edla
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
746
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: Kajsalisa
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka