Mentaltest

Sv: Mentaltest

Hej.. har oxå undrat över detta... Samt om jag FÅR göra det med min tik, då hon är renrasig schäfer men inga papper? o inga långa svar om hur dumt det är med oreg m.m. Bara ett svar tack//My

Svarar er båda två.

Endast hund som är registrerad i SKK eller motsvarande utländsk kennelklubb får delta i korning/mentaltest. Oreggade hundar får alltså inte vara med, men däremot kan de mentalbeskrivas (om plats finns vill säga).En korning/MT är både en meritering av hunden och en avelsutvärdering för bruks-raser så för mig är det inget konstigt att det är stängt för blandraser och oreggade hundar.

Ägaren till hunden behöver däremot inte vara medlem I SBK och måste således inte vara medlem någonstans alls för att få anmäla hunden. Däremot måste man då ha egen gällande ansvarsförsäkring.

Vissa säger att det räcker att vara medlem i Rottisklubben/SBK, vissa säger att det räcker att vara medlem i SKK ???

Jag trodde att man måste vara medlem i Rasklubben/SBK och SKK ??!!

/Susz

Det står ingenstans i reglerna att hundens ägare eller förare måste vara medlem i vare sig SKK eller SBK. Jag har korat hund utan att vara medlem i SKK och en kompis utan att vara medlem i SBK, så krav på något medlemskap föreligger nog inte alls. De kollar ju knappast medlemsnummer när man anmäler.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 464
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 613
Senast: ufot
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
269
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka