Mer insnöad än vanligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst.

När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö.., så... Färdtjänsten kommer inte in på gården , varken plogat eller skottat på fram eller baksida. Jag väntar o ser om promenadscooten är laddad i eftermiddag, annars förlorar jag en dags aktivitetsstöd pga snö...

"Kan du gå ut på framsidan ..?' jag sitter i rullstolen... eftersom rullatorn jag går fem steg i taget med, är på Arcus. "Nej, jag tror inte det"...

Jag gjorde som man ska, när man är i behov av särskilt stöd, började med att ringa.. undrar när TELE2 stänger av telefon, TV och bredband... ringde AF och Arcus, så nu är det Sveriges "regering" Försäkringskassan med högsta beslutsrätt över pengar i Sverige, som får fatta beslut om snökaos, där färdtjänst inte kommer fram och jag inte kommer ut med permobilen, jag tänkte ladda den och åka ut i eftermiddag Men det är fortfarande oplogat och oskottat... är tillräcklig ursäkt, för att ändå få en liten peng, för att jag sitter hemma, söker jobb, och gör hemuppgifter... - Förmodligen inte, för de är väl fly förbannade att jag inte tänker betala dubbelt bostadstillägg tillbaka för januari till november... och ska fortsätta gräva, för att hitta något annat att kräva pengar tillbaka för sen 1966...

Nu ringde L från Arcus och undrade hur det var med mig. Det var snällt. Eftersom hon ville skicka hem mig igår morse, när jag kom in genom dörren på permobilen, djupfryst, hungrig och ledsen över helgens slitande att få fram papper och bevis på att jag måste ha mitt bostadstillägg som jag haft rätt till i herrans många år.

Kan vara skönt o vara hemma idag, så får vi se hur läget är i morgon. Jag sa till L, att jag skriver dagboken jag inte fick i december vid inskrivningen, så att af får lite fakta om mig och vad jag klarar av... vilket jag trodde att tiden på Arcus var till för, att Siushandläggare och arbetsterapeuter, skulle göra en utredning. Men det är tydligen jag som ska handleda den utredningen själv... Skriver lite i kapp i dagboken, jag har gjort större delen av december... söker lite jobb och tar då med ansökningspapperen, och lämnar till L, så hon ser att jag har "jobbat" hemma idag.
 
Senast ändrad:

I stort sett "centrala Örebro city", 4-500 m till Drottninggatan cykelvägen...
 

Bifogade filer

  • IMG_20240213_111551.jpg
    IMG_20240213_111551.jpg
    188,8 KB · Visningar: 61
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dagbok En plats för blogg-liknande inlägg och kommentarer. Här kan du skriva en offentlig dagbok. Hackad natt där jag fått springa upp...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
621
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp