Mer schwung i traven?

Quinnie

Trådstartare
Behöver tips på övningar för att få lite mer tryck och schwung i traven! Rider och utbildar en ridtravare som kommit en bra bit in i utbildningen; går stadigt i alla gångarter och slappnar av/sänker huvudet och kommer upp med ryggen vid arbete. Och nu vill jag stärka hennes gångarter lite.

Hon har en fin trav och lyfter ordentligt på benen, men skulle vilja få lite mer tryck och aktivitet bakifrån.

Nöter övergångar och det ger fina resultat men undrar om det finns andra övningar som skulle hjälpa? Kanske något med bommar?

Tack på förhand!
 
Tänkte precis säga övergångar. 😂 När övergångarna funkar kan du jobba mer med tempoväxlingar. Cavaletti är aldrig fel.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 988
Senast: banani
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 992
Senast: WildHorse
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 090
Senast: AbCdE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp