Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm. Trodde nätdejting som fenomen var en form av strävan att gå från singel till parförhållande, dvs för majoriteten av kvinnorna från ingen man i hemmet till en man i hemmet.
Vad är det jag missar, menar du?
Att hon tycks ifrågasätta bilden av att man skulle löpa en särskild risk när man träffar sin nätdejt, alltså det där att han kedjar fast en i elementet vid första IRL-dejten.

Gaaaah nu är jag nervös igen. Gjorde en slentriansökning på folk i mitt närområde, och nu dök det faktiskt upp en tänkbar och dessutom jämnårig kille. (Hoppas inte att hans kartposition var falsk) Så jag steg ut ur comfortzone, kontaktade honom med ett trevligt meddelande och föreslog en promenaddejt.

Inte omöjligt att han och jag har gemensamma vänner med tanke på hans intressen, men det är nog bara bra för de har knappast något dumt att säga om mig.

Utifrån vad jag skrev: ja, om målet är att få en galen man på halsen. Se även @Voffs korta men insiktsfulla inlägg ovan.
Fast menade du inte analogt med våldtäktsdiskussionen - den att kvinnor är rädda för överfallsvåldtäkter trots att det statistiskt sett är farligare för dem i deras hem? Alltså typ att risken att träffa en galning om man nätdejtar är mindre än risken att bli utsatt för våld i relationen, alltså i hemmet?

Fast menade du inte analogt med våldtäktsdiskussionen - den att kvinnor är rädda för överfallsvåldtäkter trots att det statistiskt sett är farligare för dem i deras hem? Alltså typ att risken att träffa en galning om man nätdejtar är mindre än risken att bli utsatt för våld i relationen, alltså i hemmet?
Jo. Men invändningen var så ologisk att jag valde att skruva svaret.

Jag har ingen större erfarenhet, men om jag ville ha ett förhållande som byggde på att jag äger min partner och förvarar hen fastbunden vid elementet, så tror jag att jag skulle dölja det vid de initiala dejterna.

Fast jag dejtar inte för dejtandets skull utan för att hitta en livskamrat att leva med.

När jag skrev "Dejta gärna men flytta inte ihop" så var det med ironi.

Förhoppningsvis så ska dejtandet utröna om det är en galning eller inte.
Antar att alla kvinnor i ett samboleverne inte lever i fara....

Fast jag dejtar inte för dejtandets skull utan för att hitta en livskamrat att leva med.

När jag skrev "Dejta gärna men flytta inte ihop" så var det med ironi.

Förhoppningsvis så ska dejtandet utröna om det är en galning eller inte.
Antar att alla kvinnor i ett samboleverne inte lever i fara....
Det handlar väl om den där vanliga diskussionen om att man bör vidta försiktighetsåtgärder första gången man ska träffas IRL.

Jag träffade min förra sambo via ett diskussionsforum i ett gemensamt intresse. När vi mejlat och ringt ett tag åkte jag glatt hem till honom.

Jag hade kollat att han existerade på det vis han uppgett, och dessutom gjort upp med en kompis att "om jag inte messar dig imorgon förmiddag så har det gått galet". I övrigt var jag inte orolig, men om det beror på en nykter riskbedömning eller bara den vanliga känslan av "det händer inte mig" vet jag inte.

Om jag tillåts återkomma till Petruskas ursprungsinlägg i frågan,
Den här tanken att just nätet är en särskilt stor risk för att träffa på farliga människor - jag undrar hur välgrundad den tanken är egentligen. Hemmet - om där finns en man boende - är väl alltjämt den farligaste platsen för både kvinnor och barn.
så finns det väl människor som inte är direkt fysiskt farliga för liv och lem, men ändå direkt obehagliga - dvs urtypen för en stalker som hela frågeställningen gäller. Utan att ha statistik på det så gissar jag att stalkerbeteende är överrepresenterat bland ensamma människor, jämfört med de som lever i parförhållande - så jag anser att det är klokt att fundera på hur man exponerar sig på Internet i allmänhet, och på nätdejtingsiter i synnerhet.

Petruskas kommentar är ett sidospår åt ett annat håll.

Min dejt var big no, no så jag letar vidare.

Trist :(

Jag utmanar mig själv i att skriva även med sådana som jag normalt sett väljer bort av olika anledningar. Tyvärr har väl de flesta fallit bort efter några meddelanden då det där man "anade" och gjorde att man var tveksam har besannats. men jag ska fortsätta kliva utanför min bekvämlighetszon :)

...så finns det väl människor som inte är direkt fysiskt farliga för liv och lem, men ändå direkt obehagliga - dvs urtypen för en stalker som hela frågeställningen gäller. Utan att ha statistik på det så gissar jag att stalkerbeteende är överrepresenterat bland ensamma människor, jämfört med de som lever i parförhållande - så jag anser att det är klokt att fundera på hur man exponerar sig på Internet i allmänhet, och på nätdejtingsiter i synnerhet..

Exempel på en förmodligen fysiskt mycket ofarlig man, och därför ingen fara att exponera sig för:
http://www.bukefalos.com/threads/stalker-light-eller-bara-ensam-och-social.1268245/

...eller?

Mitt största dilemma är att jag så väl vet vilken personlighetstyp jag gillar att "hänga med". Och när jag känner att det inte alls finns i profiltext eller via några få mail, så dissar jag direkt...

Mitt största dilemma är att jag så väl vet vilken personlighetstyp jag gillar att "hänga med". Och när jag känner att det inte alls finns i profiltext eller via några få mail, så dissar jag direkt...
Precis. Men så tänker jag ibland att "just det" kanske finns men inte kom med i pressen. Sen är det inte en självklarhet för alla att kunna skriva ihop en rättvis press så man får ju ta den med en nypa salt kanske.

För övrigt håller jag för närvarande att få delirium över allt tjatande om KIK! Ändå har jag med i min text att jag har inte kik och kommer heller inte att skaffa. Men allt för ofta så kommer likt förbaskat frågan inom 5 meddelanden. Och ju mer vrång mot kik blir jag då.
Och ja..jag har haft kik och tyckte det var helt blä för sen försökte flera pusha på nästa gräns...bildskickande. För mig känns det bäst att ta reda på det första i skrift och resten över telefon och träffar. Jag känner mig tyvärr inte bekväm med att adda en massa kontakter i fler forumsformer.

Känner mig urmossig och vrång :meh:

Och inte på fb heller.
Jag vill ha samtliga dejtkontakter utanför mitt privatliv tills jag fått så pass kläm på personen att jag kan se att det finns något vettigt att gå vidare på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 334
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 756
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 819
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka