Mera ras; coockerpoo

paradiset

Trådstartare
Ok varför denna explosion av denna korsning? Beror det på vad jag tror att det blir trevliga hundar? Får de päls som ej fäller, klippning?
 
Sv: Mera ras; coockerpoo

Kanske för deras "nästan luktfria" och "nästan fällfria" päls? :rofl:

Saxat från http://www.spanielpoo.se/:

Cockapoon blev känd och efterfrågad pga sin underbara läggning, höga intelligens, nyfikenhet, sin hängivna lojalitet och för sin allergivänliga päls som nästa inte fäller och är näst intill luktfri.
 
Sv: Mera ras; coockerpoo

Kanske för deras "nästan luktfria" och "nästan fällfria" päls?

Isåfall borde ju vinthundarna också bli populära.
Folk som träffar mina damer blir ofta helt jätteförvånade över att de inte luktar något (nästan ingenting ens när de är blöta) och inte hårar allt för mycket.
Mina damer är knappast unika för rasen och de flesta vinthundar är likadana på den punkten... så tja..
 
Sv: Mera ras; coockerpoo

Jo och vinthund är rasen av mina drömmar. Avlade ju tom på vinthundsliknande kaniner med temprament som en fullblodsarab. Men det är det där med jaktinstinkten liksom.

Nu är jag så här ??? Hunden jag ringde verkar jättebra. Vetrkollad felfri. Hon ska separera och jobba mycket och vill ej utsätta honom för olika människor hela tiden. Snäll, älskar alla men bung, 1 år så naturligtvis behöver han lite träning. Men det innebär 5-6 timmars bilresa för oss dit och så hem igen.
 
Sv: Mera ras; coockerpoo

Jag hör till dom som av princip rekommenderar renraser där man i större grad kan veta vad man får. Men angående restiden skulle det inte hindra mig. Vi åkte över 50 mil för att hämta min hund, och så lika långt hem igen. Det finns dom här som hämtat valpar tvärs över hela landet eller i andra länder. Har man hittat en bra hund är väl knappast avståndet det avgörande? Många åker ju dessutom samma långa avstånd en gång innan med, för att träffa valpen och avgöra om det verkligen är den rätta. :) Varför skulle avstånden vara ett hinder?
 
Sv: Mera ras; coockerpoo

Jag hör till dom som av princip rekommenderar renraser där man i större grad kan veta vad man får. Men angående restiden skulle det inte hindra mig. Vi åkte över 50 mil för att hämta min hund, och så lika långt hem igen. Det finns dom här som hämtat valpar tvärs över hela landet eller i andra länder. Har man hittat en bra hund är väl knappast avståndet det avgörande? Många åker ju dessutom samma långa avstånd en gång innan med, för att träffa valpen och avgöra om det verkligen är den rätta. :) Varför skulle avstånden vara ett hinder?

Nej avståndet skrämmer mig inte då hunden låter som ett tryggt köp.
Det är bara vad jag har framför mig med tjejen på 8 mån som hatar bilstolen som ej lockar =) Pojkarna åker gärna bil vi bilade 200 mil förra året.
 
Sv: Mera ras; coockerpoo

Har man hittat en bra hund är väl knappast avståndet det avgörande? Många åker ju dessutom samma långa avstånd en gång innan med, för att träffa valpen och avgöra om det verkligen är den rätta. :) Varför skulle avstånden vara ett hinder?

Instämmer.


"Min" kennel finns 100 mil från mig. Ingen rolig resa där inte, men det har varit värt det minst sagt. (sedan känns resvägen jobbigare också pga att jag åker dit relativt ofta bara för att bo där och hjälpa till med hundarna, det är alltså ingen "engångsresa" för min del.) Jag skulle lätt kunna åka till andra sidan jordklotet om jag hittade en för mig "perfekt" hund där.
 
Sv: Mera ras; coockerpoo

Jag åkte ungefär 120 mil tro jag det var, när jag hämtade min basset Maggan. Fast jag tycker det är kul att åka lite längre, kan man se det som lite "semester" och är det sommar är det ju bätte tyckerj ag, kan man stanna längs vägen och fika vid någon fin sjö.

Tilda åkte jag bara 3 mil för, det var ju lite bekvämare.
 
Sv: Mera ras; coockerpoo

Jag åkte ungefär 120 mil tro jag det var, när jag hämtade min basset Maggan. Fast jag tycker det är kul att åka lite längre, kan man se det som lite "semester" och är det sommar är det ju bätte tyckerj ag, kan man stanna längs vägen och fika vid någon fin sjö.

Tilda åkte jag bara 3 mil för, det var ju lite bekvämare.

Ja min man älskar att bila, förstår inte hur han inte tröttnar när han jobbar som busschaffis dessutom! Ju längre bort dessto mer på är han. Men å andra sidan har han aldrig varit i huvudstaden heller =)
 
Sv: Mera ras; coockerpoo

Ok vad är bäst, köpeavtal från SKK, eller kvitto eller både och?

Jag skriver ut och har med ifall hon inte tänkt på det. Men det tror jag nog hon gjort hon verkar seriös.
 
Sv: Mera ras; coockerpoo

Blandisklubben har egna kontrakt, går att skriva ut på deras sida eller ringa dem och be dem skicka hem till dig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 886
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 925
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Blev fundersam av rasvalstråd och undrar vad du hsr kompromissar med i val av ras på din hund? Vilka egenskaper var viktigast och vilka...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 196
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp