Messengeraviseringar

Jamtland

Trådstartare
Hur gör jag för att Messengers aviseringarna "poppar upp" på både dator och mobil? Eftersom jag delar fb-konto med min sambo men använder Messenger till att prata med tex mina systrar skulle jag vilja undvika att meddelandena hoppar upp så stackars sambon inte "kan" undvika dem?
 
Helt obegripligt ändå i mitt tyckte.
Ni är väl trots Allt två olika personer?

Nej, nej, vi sitter ihop vid höften, håller alltid varandra i handen och sitter bredvid varandra i tevesoffan, inte för att vi någonsin tittar på teve, vi glor förälskat i varandras ögon istället... *ironisk*

Vet du, vi klarar av att vara olika, ha olika värderingar (I en del saker) OCH dela fb. Varken de kompisar vi har gemensamt eller individuellt har haft några invändningar/bekymmer. Förstår inte problemet liksom...
 
Med tidigare sambo hade samma situation varit otänkbar, både från min och hans sida, kanske är därför han är det ex.
 
Men som jag sa, när jag skriver med mina systrar så skulle jag vilja att det vi skriver inte poppar upp eftersom det ibland är funderingar om julklappar, födelsedagspresenter osv. Och eftersom, iaf jag, automatiskt läser det som kommer upp på skärmen vore det smidigaste lösningen.
 
Du kan ju sätta konversationen i tyst läge, det borde lösa problemet med datorn. Nackdelen är att du inte får avisering på telefonen heller.

Du borde också kunna stänga av skrivbordsaviseringar, dvs att det inte kommer upp en liten ruta i hörnet att ngn skickat en meddelande eller liknande.
 
Du kan ju sätta konversationen i tyst läge, det borde lösa problemet med datorn. Nackdelen är att du inte får avisering på telefonen heller.

Du borde också kunna stänga av skrivbordsaviseringar, dvs att det inte kommer upp en liten ruta i hörnet att ngn skickat en meddelande eller liknande.
Jo, men var?
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
IT & mobiler Jag är alldeles för släpphänt och tappar mobilen hela tiden. Har ett heltäckande (både fram- o baksida) skal för att minska...
Svar
15
· Visningar
793
Senast: MissFideli
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 606
Senast: Jeps
·
Tjatter Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp