Metacam - hur tidskänsligt?

chiiliacanth

Trådstartare
Hej!

min häst går nu på metacam för en inflammation. Jag har hittils gett honom det kvällstid ungefär runt 19 men i helgen kommer jag behöva jobba kväll så jag är iväg vid denna tidpunkt. Har ingen som kan hjälpa mig ge hemma heller (ingen hästvan).
Så hur känsligt är metacam, jag tänkte om man kan ge honom kl 15-16 istället innan jag åker till jobbet? Eller är det någon risk i att han får det lite tidigare ? Eller bör vi skippa denna dosen?

Tack för råd!
 
Jag är inte veterinär men jobbar skift och det har inte varit något problem att ge metacam i så nära anslutning som möjligt till den "rätta" till någon av mina hästar.
 
Jag brukar försöka hålla typ samma tid men ibland har det diffat på några timmar också. Kanske risk att det tappar den smärtstillande effekten, men om den fått i några dagar borde det ändå hålla i. Däremot om man ger mot feber kan det säkert vara mer känsligt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 841
Senast: jemeni
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 253
Senast: Cocos
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 157
Senast: Puffindog
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 107
Senast: Anonym_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp