Metall brems

H

Han_naH

Min tjej funkar inte på "vanlig" träbrems. Hon tycker inte alls om den och hinner ju dra ur nosen en sisådär 100 gånger innan man lyckats snurra den runt mulen på henne. Dock fungerar hon på en såndär metallbrems som man bara "klämmer åt" runt mulen.

Nu undrar jag vart man kan få tag på dem?
Har inte sett dem hos våra ridsportbutiker, iofs. har jag inte letat efter en heller så det kan ju vara anledningen till att jag inte sett den.

Tack på förhand!
 
Sv: Metall brems

kolla på internet...har aldrig varit för bremsar men om du ska ha en så tycker jag du ska söka på google efter ridsportsaffärer och sen söka på brems på deras sida
 
Sv: Metall brems

Jag har köpt min på hööks. De är 100 ggr smidigare än träbremsarna som är meckigare att få på och som inte är liksa snabb och effektiv varesig att spänna åt eller släppa efter.
 
Sv: Metall brems

Det går bra att använda en lång tång också. Då klämmer man åt runt mulen med skaftet.
Sådana aluminiumbremsar som är helt runda tycker jag bara glider av. Jag har använt bremsar i tvinnat järn, de har varit super, men jag vet inte vart man får tag på dem. De är skonsammare än snörbremsar i många fall tycker jag. Och bestämt mer lätta att använda.
 
Sv: Metall brems

Svarar alla:

Tusen tack!
Metallbremsen är just VÄLDIGT mycket lättare att få på! ´Betydligt enklare att använda.

Får se hur mycket jag behöver använda den, förhoppningsvis inget alls. Men det beror ju på hur kickan uppför sig när hon kommer hem från kliniken. Känns snällare att bremsa och få det snabbt avklarat än att hålla på och tjafsa lääänge. Blir jobbigare både för mig och hästen.
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 901
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 905
Senast: Alexandra_W
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 616
Senast: Mirre
·
Hästhantering Svårlastade hästar finns det gott om och jag tränar en tjej med ett vanligt problem - hästen går inte att lasta - men det har en mycket...
Svar
16
· Visningar
2 064
Senast: Fiador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp