Micro onödig eller? (utbruten från Vilka prylar klarar du dig utan?)

Har mikro men saknar diskmaskin och har elvisp för hur annars ympa honung.

Ingen TV och tänker bara på romarriket om någon annan för det på tal, tänker dock ofta på svensk historia och hur vi levde under olika epoker, nästan bara på hur den vanliga människan levde och inte på kungar.
 
Jag har mikro som användes senast imorse för att värma bröd, elvispen vispade iskaffe för ett par veckor sen, TVn visade barnprogram så sent som igår men jag har ingen aning om när jag senast tänkte på romarriket. Frågade däremot ett par killar från jobbet, en svarade "ofta" och den andre identifierade sig för stunden som undulat :confused:
 
Bukepoesi....:banana::banana::banana:
Det är tecknet på att en tråd spårat ur
5ecc8bdefda2da5d9bbc6477bb25674a.jpeg
 
Det var lite synd om mig faktiskt! Jag var tvungen att göra ett kollage för att bearbeta det hela när det begav sig. (Jag vill inte nätmobba Mads Mikkelsen så jag tänker inte beskriva kollaget.) Idag känns det okej.
Så skönt att du lyckats gå vidare. Otroligt nyfiken på det kollaget btw 😂
 
Löst baserat på helt subjektiva erfarenheter: Romarriket är något som gärna mansplainas om, de gamla grekerna diskuterar man kravlöst tillsammans över ett glas vin.
Disclaimer: Inte alla romarriketintresserade män.
Fördomsfulla dumheter.

Romarriket, och den påverkan romarriket hade på hela Europa, inklusive det som senare blev Sverige, är intressant och viktigt, både för män och kvinnor.

Jag har för övrigt i stort sett aldrig träffat på någon man som mansplainat om romarriket.

Däremot drösvis med män som mansplainat, i vid bemärkelse om "de gamla grekerna", inte minst de grekiska filosoferna.
 
Fördomsfulla dumheter.

Romarriket, och den påverkan romarriket hade på hela Europa, inklusive det som senare blev Sverige, är intressant och viktigt, både för män och kvinnor.

Jag har för övrigt i stort sett aldrig träffat på någon man som mansplainat om romarriket.

Däremot drösvis med män som mansplainat, i vid bemärkelse om "de gamla grekerna", inte minst de grekiska filosoferna.
Oj! Du, det var ett skämtsamt inlägg i en skämtsam tråd där jag ombads utveckla en spontan känsla och gjorde det löst baserat på mina helt subjektiva erfarenheter.

Efter allt det känns ditt svar till mig väldigt otrevligt och även intellektuellt inte helt motiverat. (Hoppas förresten du noterar ironin i att du tar tillfället i akt att läxa upp mig om Roms betydelse :D)
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp