Microsoft 365 eller Microsoft Office? Office 365?

Rosett

Trådstartare
Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det?
Är det Microsoft 365 som gäller numera, om man vill ha Word, Excel och Power Point?
Jag vill kunna spara både på hårddisk och i molnlagring. (Främst på hårddisk och USB). Fungerar Microsoft 365 eller Office 365 lika bra då?

Läste på nätet att Office 365 är enklare än Microsoft 365. Jag behöver egentligen bara Word och Excel.

:confused:

Tänker inte välja nåt gratisprogram för min erfarenhet är att de mest krånglar.
 
Microsoft 365 innehåller office 365+ operativsystemet.

Definitivt inte det du behöver.

Du kommer betala en massa pengar per år, vilket paket du än köper, på en massa saker du inte kommer använda.

Jag tycker att flera av gratisvarianterna fungerar minst lika bra och har verkligen inte erfarenhetav att de krånglar.
 
Microsoft 365 innehåller office 365+ operativsystemet.

Definitivt inte det du behöver.

Du kommer betala en massa pengar per år, vilket paket du än köper, på en massa saker du inte kommer använda.

Jag tycker att flera av gratisvarianterna fungerar minst lika bra och har verkligen inte erfarenhetav att de krånglar.
Nja? Jag betalar strax över 800 per år för min prenumeration på Office. Då har jag tillgång till hela officepaketet och kan använda programmen som jag är van och alla mina inlärda kommandon funkar. :up:
Har hittills inte använt nåt gratisprogram som inte orsakat svordomar :D

Den som inte jobbar med tabeller, spalter, layout, styckehantering etc kanske klara nåt gratisprogram. Jag gör det inte. :)
 
Microsoft 365 innehåller office 365+ operativsystemet.

Definitivt inte det du behöver.

Du kommer betala en massa pengar per år, vilket paket du än köper, på en massa saker du inte kommer använda.

Jag tycker att flera av gratisvarianterna fungerar minst lika bra och har verkligen inte erfarenhetav att de krånglar.
Nej, Microsoft 365 är det nya namnet på Office 365. Däremot finns det ju olika versioner, vissa med mer saker inkluderat och andra med mindre
 
Nja? Jag betalar strax över 800 per år för min prenumeration på Office. Då har jag tillgång till hela officepaketet och kan använda programmen som jag är van och alla mina inlärda kommandon funkar. :up:
Har hittills inte använt nåt gratisprogram som inte orsakat svordomar :D

Den som inte jobbar med tabeller, spalter, layout, styckehantering etc kanske klara nåt gratisprogram. Jag gör det inte. :)
Jag tycker inte heller att det är speciellt dyrt. Massor med onedrive-lagring ingår och inget krånglar. Hade inte vågat ha mitt skrivande på något annat vis :) !
 
Jag tycker inte heller att det är speciellt dyrt. Massor med onedrive-lagring ingår och inget krånglar. Hade inte vågat ha mitt skrivande på något annat vis :) !

Själv tycker jag office är värdelöst och krånglar massor mer än både googles variant och libreoffice. Onedrive är vedervärdigt och funkar aldrig.

Olika erfarenheter, helt enkelt
 
Open Office

Apache OpenOffice - Den fria och öppna produktsviten

Visa bifogad fil 128585
OpenOffice
https://www.openoffice.org › ...





Den officiella hemsidan för Apache OpenOffice öppen-källkodsprojekt, hem för OpenOffice Writer, Calc, Impress, Draw och Base.
Den använde jag för länge sen, den var en katastrof, dokument försvann/gick inte att öppna om man flyttade dem från en mapp till en annan, när jag skrivit text så dök det upp linjer som delade av texten helt random. Kanske den är bättre nu men nä, tänker inte chansa.
 
Microsoft 365 innehåller office 365+ operativsystemet.

Definitivt inte det du behöver.

Du kommer betala en massa pengar per år, vilket paket du än köper, på en massa saker du inte kommer använda.

Jag tycker att flera av gratisvarianterna fungerar minst lika bra och har verkligen inte erfarenhetav att de krånglar.
Om programmen fungerar så kommer jag säkert använda dem till mer. Har tidigare använt Open Office och det avskräckte mig från att skriva överhuvudtaget.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 165
Senast: Red_Chili
·
IT & mobiler Vi har en variant av Microsoft Office-paketet med 3 licenser. Säg att man installerar programmet i datorerna a, b och c. Efter ett tag...
Svar
6
· Visningar
2 642
Senast: Yukionna
·
Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 568
Senast: Speedway
·
L
IT & mobiler Håller på att ändra lite i mitt CV och ska skicka en ansökan till ett jobb jag verkligen verkligen vill ha. Det är en erfarenhet att ha...
Svar
13
· Visningar
24 463
Senast: MinIan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp