Middagstips i stallet

Pokebowl. En fin burk med goda grönsaker och dressing. Micra asiatiskt smaksatt strimlat kött. Stek en sats och frys i små paket att bara ta ut när ni ska åka.
 
Det där barnet gillar inte bananplättar :cautious: Eller omelett. Hon äter helst kött och potatis och sås :D men squashlasagne ska vi testa!
Testa även lasagne med bönplattor, jag kör risentas. Bönpasta är inte gott men just plattorna i lasagne är gott, ger konsistens! Tipsar även om att istället för att använda ostsås, kör med ricotta eller keso och blanda i en smakrik ost i det. Ger mycket mer protein och en väldigt god smak! Jag gör en lösare köttfärs med benbuljong, paprika och lök samt massor med örtkryddor. Ibland kör jag även i salcicakorv och kokta ägg i (inspirerat av lasagne a la Napoli) för extra protein… :angel::laugh:
 
Testa även lasagne med bönplattor, jag kör risentas. Bönpasta är inte gott men just plattorna i lasagne är gott, ger konsistens! Tipsar även om att istället för att använda ostsås, kör med ricotta eller keso och blanda i en smakrik ost i det. Ger mycket mer protein och en väldigt god smak! Jag gör en lösare köttfärs med benbuljong, paprika och lök samt massor med örtkryddor. Ibland kör jag även i salcicakorv och kokta ägg i (inspirerat av lasagne a la Napoli) för extra protein… :angel::laugh:
Håller med om bönlasagneplattorna, riktigt goda!
 
Chili con carne på konservburk. Öppna burk, häll på tallrik, värm, ät. Kan ju ätas med tortillas om en vill. Gulaschsoppa på burk likaså. Ta med en klick cremefraiche.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Pokebowl. En fin burk med goda grönsaker och dressing. Micra asiatiskt smaksatt strimlat kött. Stek en sats och frys i små paket att bara ta ut när ni ska åka.
Fast det är rätt tidskrävande att stå och hacka de där goda grönsakerna. Och vart får man det asiatiskt smaksatta köttet ifrån?
 
Roastbiff i skivor och köpt eller hemma gjord potatissallad. Gärna en smord Minibaguette till. Inget behöver värmas, men roastbiffen kan värmas till ljummen om så önskas (30-40 sek i mikro på halv effekt)
 
Barnet kan äta mer kolhydrater, det är ju ffa jag som har problem med det. Men hon kommer också hinna ett bra mellanmål innan vi åker eftersom hon slutar skolan tidigare så vi får lägga mer kolhydrater där. Tack för förklaringen!

Kan du förbereda så en middsgsportion står redo i kylen när hon kommer hem från skolan? Så kan hon värma och ät middagen då? Så äter du din middag när du hinner. Då räcker det ju att hon tar nåt litet mellanmål i stallet.

En gympatränare jag hade tipsade om jordnötssmör (osötat) om man behövde få i sig nåt men inte har så mycket tid innan träningen.
 
Jag brukade pimpa koppnudlar när jag behövde käka i stallet. Ta med en preppad låda grönsaker (jag brukade ha skurit men vill man att det ska gå riktigt snabbt och enkelt kan man ju ta valfri sorts frusen grönsaksblandning). Jag är vegetarian så jag har ibland tofu i bitar i. Det är även gott med stekt ägg till (går att steka ägg i micro).

Annars så har jag nog mest ätit helt vanliga matlådor i stallet.
 
Om ni har mackjärn/ paninipress så går det ju att förberedda innan och bara plugga in och grilla dem på plats.
 
När jag åt fisk brukade jag ibland köpa de här konserverna med makrill i tomatsås. En sån och ett par knäckebröd eller en bit mjukt bröd tyckte jag funkade fint. Nu finns det ju mjukkonserver med tonfisk också :). Eller också stavmixra bönor med kryddor o ev olja och ha det på en bit bröd. Eller hoppa över brödet för din del och ha typ morotsstavar till istället.
 

Liknande trådar

Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 114
Senast: Trissa
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 606
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
508
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 004
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp