Bukefalos 28 år!

Midsommarens röda guld

mandalaki

Trådstartare
Vad kostar de svenska jordgubbarna i era butiker nu till midsommar?

På min Ica i går tog de 140 kr/kg, alltså 70 kr kartongen 🙈

(Jag undrar alltså över butikspriser, inte efter egenodlade, självplock eller grannens obesprutade ekologiska schysta frigående jordgubbar)
 
Vad kostar de svenska jordgubbarna i era butiker nu till midsommar?

På min Ica i går tog de 140 kr/kg, alltså 70 kr kartongen 🙈

(Jag undrar alltså över butikspriser, inte efter egenodlade, självplock eller grannens obesprutade ekologiska schysta frigående jordgubbar)
Jävligt dyra. Tänkte köpa en liten ask igår. Kostade 8,50€ så jag tänkte att jag kanske klarar mig utan.
 
Vad kostar de svenska jordgubbarna i era butiker nu till midsommar?

På min Ica i går tog de 140 kr/kg, alltså 70 kr kartongen 🙈

(Jag undrar alltså över butikspriser, inte efter egenodlade, självplock eller grannens obesprutade ekologiska schysta frigående jordgubbar)
För något år sedan köpte jag midsommarjordgubbar på Tjörn. De du har hittat är gratis vid jämförelse.
 
31775
 
Vad kostar de svenska jordgubbarna i era butiker nu till midsommar?

På min Ica i går tog de 140 kr/kg, alltså 70 kr kartongen 🙈

(Jag undrar alltså över butikspriser, inte efter egenodlade, självplock eller grannens obesprutade ekologiska schysta frigående jordgubbar)

Samma. Så jag Vägrar. Mina egna plantor är för små. Jag tvingade Maken att köpa fryst mango och frysta hallon istället. Kommer bojkotta dem också med facit i hand och köra på rabarber.
 
Samma. Så jag Vägrar. Mina egna plantor är för små. Jag tvingade Maken att köpa fryst mango och frysta hallon istället. Kommer bojkotta dem också med facit i hand och köra på rabarber.
Midsommarrabarber även här!

(Jag fick ett par nävar egenodlade jordgubbar till frukost, men det hör inte hit.)
 
Vad kostar de svenska jordgubbarna i era butiker nu till midsommar?

På min Ica i går tog de 140 kr/kg, alltså 70 kr kartongen 🙈

(Jag undrar alltså över butikspriser, inte efter egenodlade, självplock eller grannens obesprutade ekologiska schysta frigående jordgubbar)
Köpte en låda för 5 minuter sen, 50:-/liter här. Huuuutlöst dyra.

Jag TYCKER att 20:-/låda vore rimligt pris. Förr kunde man köpa och äta färska jordgubbar dagligen, men nu är det fan en lyxvara.
 
Kostar 40 kr halvlitern på Maxi här, dock va det om man handlar på nätet så det är möjligt att dom är aningen billigare i butik? tror jag sett för 30-35 kr halvlitern utanför butiken senaste veckorna men jag ville inte svika mina egna jordgubbar med att äta köpegubbar först :cautious:
 
Köpte en låda för 5 minuter sen, 50:-/liter här. Huuuutlöst dyra.

Jag TYCKER att 20:-/låda vore rimligt pris. Förr kunde man köpa och äta färska jordgubbar dagligen, men nu är det fan en lyxvara.
Ja, det är bedrövligt. Jag har köpt flera ggr de senaste veckorna, alltid för 50 kr/litern. Redan det är jättedyrt. Och sedan att höja så kraftigt bara för att det är midsommar är sniket. Tillgången på bär har sagts vara god i södra Sverige.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp