Midsommartråd för oss som är själva på midsommar!

Är inte helt ensam, är hemma med sambon. Men vi hade inga andra planer, vi känner nästan ingen här där vi bor... Och sen väntar jag på att syster ska föda (gått över ett par dagar så det börjar dra ihop sig), så inte läge att ge sig iväg för långt.

Men, vi har lagat mat och druckit alkoholfria drinkar. Nu blir det film i soffan med kaffe och jordgubbar.
 
Det är väl inte bara jag som tillbringar midsommaren ensam?

COOP hade stängt så det blev inga jordgubbar men 7eleven har öppet så har smällt i mig lite godis därifrån.
Vänta på nyheterna nu, om de nu sänder kl 19 idag också?

Vad gör ni?

:)

Jag kände mig lite småsjuk och hängig i morse. Så jag skippade festligheterna och var i stallet en sväng.
Jag måst vara frisk när jag ska till Sardinien på tis. Då är det värt att vara hemma och vila ikväll.

Jag skriver pack-lista och planerar lite..
 
Det är väl inte bara jag som tillbringar midsommaren ensam?

COOP hade stängt så det blev inga jordgubbar men 7eleven har öppet så har smällt i mig lite godis därifrån.
Vänta på nyheterna nu, om de nu sänder kl 19 idag också?

Vad gör ni?

:)

Jobbar och tja här är det ju vanlig dag så jag märker ingen skillnad mot förra fredagen mer än att alla mina svenska FB vänner önskar glad midsommar. Annars hade jag nog inte ens tänkt på att det är det idag ens.
 
Har dissat allt traditionellt firande idag. Började med bad på Fyrishov och sen hängde vi lite på utebadet så att dottern fick dansa kring stången och fiska fiskdamm. Helt kravlöst! Åt middag med föräldrarna med ligger nu hemma i sängen. Dottern snarkar bredvid mig :heart är så glad att jag sa ifrån firande med dotterns farföräldrar ute i sommarstugan!
 
Jag sitter också ensam. Sambon är i Norge och jobbar och jag orkade inte bjuda in mig själv till något firande någonstans. Sonen och hans sambo var här en sväng på förmiddagen med jordgubbar och grädde så det har jag ätit och färskpotatis, vegebollar och kall dillsås :d
Sitter mest och glor på gamla filmer och ska gå och lägga mig tidigt ikväll tänkte jag.
 
Är ensam men de är jag alltid så inge konstigt med de.
Jobbade 12-19 fast pga mycket folk så slutade jag 19:40...
Ska värma pizza i spisen nu och spelar Sims 3 och har Buffy på tv
 
Jag har jobbat 7.15-19.15. Imorgon väntar ett likadant pass. Var i stallet efter jobbet och fixade inför natten. Ska göra en insats nu och duscha samt fixa matlåda till imorgon. Hade tänkt äta chips med dip men känner mig inte riktigt sugen ( :eek: ).
 
Jobbade 6-15.30. Efter det har jag promenerat hundarna, stökat lite hemma och tagit en tupplur. Jobbar imorgon igen, så skönt att ta det lite lugnt. :)
 
Är också ensam idag :).
Gjorde hamburgare och sitter nu med en skål chips framför Simpsons :p.
Tycker inte så mycket om att fira med andra :/ bara familjen är ok men det blir så mycket då det är fler och tycker inte om att bli tvingad till att vara social :p.

Ska gå ut med hunden nu, fodra hästarna och släppa in hönsen. Och njuta av att det för tillfället inte ösregnar :D
 
Jag orkade inte följa med föräldrarna till deras vänner och fira där, så jag är själv hemma (när man är 23 och inte har några andra alternativ börjar man känna sig något socialt misslyckad :cautious:, fast man vet att man hade haft betydligt tråkigare på någon fest i vilket fall som). Har varit uppslukad av treårstest-statistik nu sedan de åkte (hur kan timmarna gå så fort? :p ), nu börjar jag känna mig hungrig så ska väl se om jag hittar några rester att värma. Jordgubbar åt jag typ en halv låda igår + att vi blev bjudna på jobbet i tisdags så det får jag nog klara mig utan idag. Vattenmelon tyckte jag dock att jag såg en i kylen, och godis finns nog också hemma :up:. Ska ta in hästarna vid tillfälle men nu är det ju äntligen soligt så de får vara ute ett tag till. Katterna och hunden vill nog också ha mat snart...

Tänkte eventuellt titta ikapp på slutet på säsongen på en serie (4 avsnitt tror jag jag har kvar) som jag tillfälligt fick överge under tentaperioden
 
Jag önskar att jag hade haft ett val att vara hemma ikväll eller ej, är för social för mitt eget bästa...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp