Midsommartråd för oss som är själva på midsommar!

Rosett

Trådstartare
Det är väl inte bara jag som tillbringar midsommaren ensam?

COOP hade stängt så det blev inga jordgubbar men 7eleven har öppet så har smällt i mig lite godis därifrån.
Vänta på nyheterna nu, om de nu sänder kl 19 idag också?

Vad gör ni?

:)
 
jag kokar färskpotatis och ser på Cucumber på play.
försökte vara utomhus men knotten blev för elaka och det slutade med lite knottförgiftning.

Köpte en vattenmelon istället för jordgubbar och blev - som vanligt - lite dålig av att äta den. Att jag aldrig lär mig.

Fb är full av midsommarhälsningar. Jag undviker att svara på dem.

Borde ha fått undan lite jobb här hemma men är för tidigt i förkylningen att det inte funkade. Jag är mest trött. Jättetrött.
 
Det är väl inte bara jag som tillbringar midsommaren ensam?

COOP hade stängt så det blev inga jordgubbar men 7eleven har öppet så har smällt i mig lite godis därifrån.
Vänta på nyheterna nu, om de nu sänder kl 19 idag också?

Vad gör ni?

:)
Är inte ensam, är hemma med sambon. Vi har ätit lite midsommarmat och tittat på Orange is the new black.
Fått sålt min Thermobar, hämtas på söndag. Sitter och funderar på vad mer jag kan avyttra.
Tagit två tupplurer idag :D
 
Jag är i föräldrarnas hus, de ska strax i väg. I kväll ska jag äta falafel, tvätta och titta på tv.
 
...kakar russin och kanel toasts, dricker kaffe. Kikar pa vadret som ar valdigt svenskt for att vara kanada. Riktigt midsommar vader!

...och vattenmelon som ar sa Gott.. Stackars tantens mage :(
 
Sitter ensam i Scanian uppe i Norge, då det är "fel" helg att åka hem. Roar mig best jag kan med datorn och film...
 
Inte själv - maken är här också. Men vi firar inte precis även om vi har ätit nypotatis (med korv) och jordgubbstårta (marängbottnar, nutellagrädde och jordgubbar). Tycker mest det ser jobbigt ut med alla fb-bilder på folk som festar i regn, kyla och mygg. Jag har det bättre på tv-soffan ;) !
 
Sitter inne i AC'ns skona luft ... det ar varmt i Florida nu. Ska snart ta en tur med hundarna innan eftermiddags hettan satter in. Snart kommer sonen och sonhustrun. Sonen ska hjalpa mig med ett par grejor pa husvagnen medan sonhustrun och jag sitter i skuggan pa 'verandan' och dricker frusna persiko och vattenmelon drinkar.:p
 
Det är väl inte bara jag som tillbringar midsommaren ensam?

COOP hade stängt så det blev inga jordgubbar men 7eleven har öppet så har smällt i mig lite godis därifrån.
Vänta på nyheterna nu, om de nu sänder kl 19 idag också?

Vad gör ni?

:)


Hej :)
En till här som nu är ensammen. Det sista jag gjort är att jag har sovit några timmar. Har blivit sjuk, fått feber och halsen svider otroligt. Så typiskt..

Men jag har varit igång under dagen och umgåtts och gjort diverse, men just midsommarfirande låter jag bli i år. Lille (nu lite större) sonen är för första gången ute på eget firande, så jag håller mig standby och chaufför om det skulle behövas. Så det är ordning och reda på torpet. Ska ändå hämta honom imorron, så det hade inte blivit nåt större firande för mig ändå.

Ska snart åka och tanka bilen, men det är segt just nu alltså. Ska nog ta en glass till..
 
Var ju på vallen här och sålde fika på dagen men nu kollar jag City of bones och undrar var dotra försvann haha.
Ska gå ut och fixa äppelkvistar åt kaninerna sen.
äppelträdet här behöver ändå beskäras rejält
 
Jag och katten firar också ensamma :) Slötittar på tvn och datorn i bland. Har satt i mig lite färskpotatis och nån sillbit.
Grannen har fest i trädgården så jag halvlyssnar på lite barnskrik och skratt, svårt att undgå typ. ;)
Tänkte köpa jordgubbar men 50 spänn litern är rena rånet och inte nåt för sjukas plånbok, köper efter midsommar när dom
kostar 20:- eller mindre. :p
 
Här är en till som sitter själv i kväll. :)
Jag har hunnit jobba 7-16, äta lite sen somnade jag på soffan i två timmar :o
Ska snart åka till stallet och känner att jag fick lite extra energi nu för efter 2 dagar med bara regn kom plötsligt kom solen fram :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 658
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp