Milda bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lemonadsaft
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 781
L

lemonadsaft

Hallu..=)
Söker efter ett mildare bätt, tredelat eller helt rakt gummi?
Vad har ni till era känsliga hästar? Har bara ett vanligt tvådelat nu, men känner att det inte alls funkar. Hästen går bakom hand och är ovanligt mjuk i munnen. Snälla hjälp mig hitta ett mjukare bett. =) :confused:

Sv: Milda bett?

Det är handen som avgör hur skarpt bettet är...

Men bara för at hästen är känslig i munnen betyder det inte att ett mildare bett gör det bekvämare. Olika hästar trivs på olika bett. Ta hjälp av någon kunnig som kan se dej rida och se hästens reaktioner så är chansen större att du hittar ett bett som hästen trivs på snabbt.

Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Pinus
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 779
Senast: cirkus
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i... 2
Svar
27
· Visningar
2 805
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka