Miljövänlig rengöring

mian1

Trådstartare
Mitt verandagolv är hur skitigt som helst och jag vill göra det ordentligt rent inför våren & sommaren. Problemet är att marken under verandan sluttar mot min långa rabatt med klätterrosor och marken är dessutom plastad så att vatten från en golvrengöring rinner rakt ner i rabatten.
Finns det något medel som man kan använda som gör golvet riktigt rent samtidigt som det inte dödar rosorna?
Jag har ingen högtryckstvätt utan skurar med borste.
 
Sv: Miljövänlig rengöring

Det går att hyra högtryckstvättar annars. Ger en bra första omgång och mjukar upp inför knäskurandet.

Men det enda riktigt miljövänliga rengöringsmedlet som jag ser det är nog muskelkraft och sand, eller sandpapper och slipmaskin. Till och med såpa skulle jag nog vara tveksam till att skicka på rabatterna i nån större mängd.
 
Sv: Miljövänlig rengöring

Kan man sätta en stålborste på skaft? Finns det stora modeller.
Min veranda är 3,5 x 13 meter stor.

Nån som har oljat verandagolv med nån form av pigment någon gång? Mitt golv är av fula tryckimpregnerade brädor och de blir ju så fort fula. Kan man betsa/färga in dem så att de ser mindre smutsiga ut?
 
Sv: Miljövänlig rengöring

Hur stora stålborstar som finns vet jag inte. Men allt man vill ha på skaft kan man få på skaft genom att borra ett hål som passar för skaftet :idea:
 
Sv: Miljövänlig rengöring

Japp stålborstar finns i storlek piasavakvast! Göm den sen bara så inte tex en svärmor får för sig att sopa någon annanstans med den. :angel: Det går inte lika bra kan jag berätta. :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har lite funderingar, skulle vilja göra någonting åt min hästs hage den är hyfsat torr när det väl har torkat upp på våren och även på...
Svar
5
· Visningar
1 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp