Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

En av dom ljuger, undras vem det är?
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Jag håller på Mats och tror att han har rätt.....:smirk:
Men, visst kan jag ha fel....
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

och jag tror på micke!
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

En sponsor som lämnar en halv miljon i kontanta medel eller inte är noga med kvitton- hmmmm...........
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

En sponsor som lämnar en halv miljon i kontanta medel eller inte är noga med kvitton- hmmmm...........

Ja, jag skulle iaf vara förbannat noga med att få kvitto om jag köper något så dyrt.

Sidospår: Är det vanligt att man betalar så stora summor kontant?
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Bara en kan ha rätt och för den som har det måste detta vara fruktansvärt påfrestande.

/Timsetim
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Vilket tjorv.

Kan inte vara roligt för dne som är ärlig, om nu någon av dom är 100% ärliga.

Jag tycker det lät lite konstigt med dom där försäkringspengarna...

Och jag håller med om att det är underligt att man inte frågar efter ett kvitto när man har köpt en häst för 500.000:- genom ngn annan.

Det skulle definitivt jag göra.
Jag skulle även höra av mig till säljaren och se till att hästen köptes i mitt namn.

Finns det inte ett köpekontrakt? Bara ett kvitto?
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

vete sjutton alltså, nån måste ju ha ett kvitto, eller köpekontrakt??
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Det låter ju ganska underligt att ingen vet vem som äger hästen, det borde ju finnas massor av olika bevis, räcker det inte med att man kontaktar den tidigare ägaren? Jag tycker att Mats version låter lite underlig..
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

*kl*

Men det råder väl inga tvivel om att det var Michael Schultz som de facto köpte hästen, och alltså fick kvittot. Tvisten är väl huruvida han köpte hästen för egen eller för Mats räkning.
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Om han kan bevisa att han lånat 500000kr i den vevan så är väl saken biff.
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Men kvittot skulle ju inte hjälpa - alla är ju överens om att det var Michael Schultz som köpte hästen. Så han har rimligen kvittot, om det finns ett sådant. Frågan är väl på vems uppdrag han köpte hästen?
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Därför jag anser att ett kontrakt borde ha skrivits om det inte var Michael Schultz som skulle äga hästen.
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Jag håller på Mats och tror att han har rätt.....:smirk:
Jag tror också på Mats av den enda anledningen att han har pengarna att handla för.
Min granne på Irland är mångmiljonär och jag har ofta sett honom köpa galopphästar kontant för mer än 500.000:- utan att fråga efter ett kvitto. Det är inga pengar för honom liksom!!

Klart att Lotta och Michael är rädda att förlora Calibra, det är ju hennes bästa häst. Mats ville sälja och nu helt plötsligt säger Lotta och Michael att hästen är deras för att de har ett intyg från säljaren i Tyskland. Säljaren i Tyskland vet ju bara vem det var som var där och köpte hästen, han vet inte vart pengarna kommer ifrån.

Jag tror på Mats! Han har ingenting att dölja.
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Precis! Kunde inte ha skrivit det bättre. :bow:
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Vänd på det.

Mats blev erbjuden att köpa en toppenhäst men tackade nej. Lotta och hennes man köpte den då till sig själva, de tog tom. ett lån för det.

Mats hästar brinner inne och han förlorar mycket. han tar alla förskringspengar utan att dela med sig till Michael som ändå äger delar av hästarna.

Mats blir förstås sur över att de inte räddade fler av hans hästar, "men Calibra tog de ut minsan"...

Att Mats skickade hästar som skulle sägas vara del av pengarna till Calibras betalning behöver inte betyda att hästarna såldes som del av Calibras betalning. De kanske såldes till Calibras förra ägare utan att vara del av Calibras köpes(/säljes) summa.


Vad jag menar är att det inte går för oss att spekulera i vem som har rätt eller fel, inte just nu.

Låt oss hoppas på att en domstol kan avgöra det åt oss.

Återigen, ska man skicka någon att handla en häst för ens pengar, så ska man ha kvittot och ett köpeskontrakt med ens namn på, i orginalversionen.


Ursäkten "det är inga pengar för han" är definitivt inte något som håller...
Det är ju bara korkat, speciellt som hästar kan stiga i värde, såsom Calibra har gjort...
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

Vänd på det.

Mats blev erbjuden att köpa en toppenhäst men tackade nej. Lotta och hennes man köpte den då till sig själva, de tog tom. ett lån för det.

Mats hästar brinner inne och han förlorar mycket. han tar alla förskringspengar utan att dela med sig till Michael som ändå äger delar av hästarna.

Mats blir förstås sur över att de inte räddade fler av hans hästar, "men Calibra tog de ut minsan"...

Att Mats skickade hästar som skulle sägas vara del av pengarna till Calibras betalning behöver inte betyda att hästarna såldes som del av Calibras betalning. De kanske såldes till Calibras förra ägare utan att vara del av Calibras köpes(/säljes) summa.


Vad jag menar är att det inte går för oss att spekulera i vem som har rätt eller fel, inte just nu.

Låt oss hoppas på att en domstol kan avgöra det åt oss.

Återigen, ska man skicka någon att handla en häst för ens pengar, så ska man ha kvittot och ett köpeskontrakt med ens namn på, i orginalversionen.


Ursäkten "det är inga pengar för han" är definitivt inte något som håller...
Det är ju bara korkat, speciellt som hästar kan stiga i värde, såsom Calibra har gjort...

Ja kunde inte sagt de bättre själv...tycker du har helt rätt!!
 
Sv: Miljonbråket om stjärnhästen fortsätter

*KL*

Tycker det är bäddat för bråk om man inte ser till att ha papper på allt man gör i affärsväg, oavsett om man känner varandra väl sedan tidigare eller inte...

/misstänksam.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (UNT) Bråket mellan Enköpingsryttaren Lotta Schultz och affärsmannen Mats Persson fortsätter. Förutom tvisten om vem som äger...
Svar
10
· Visningar
2 289
  • Artikel
Hästnyheter (Borås Tidning) Landslagsryttaren Lotta Schultz förlorade 14 hästar vid en stallbrand på gården utanför Enköping. Hon lyckades rädda...
Svar
10
· Visningar
1 746
Senast: Bella_Bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp