Bukefalos 28 år!

Tvisten om Calibra fortsätter

Sv: Tvisten om Calibra fortsätter

Har han inte kommit på det förrän nu att han lånat ut pengar som han inte fått tillbaka?
 
Sv: Tvisten om Calibra fortsätter

Alltså, det verkar finnas mer stoff i den här affären till en dokusåpa än en manusförfattare lyckats klura ut på månader!

Verkligheten överträffar verkligen dikten i den här historien.

Jag kan inte göra annat än hålla med Tomas di Leva:

Vem skall man tro på, tro på, tro på när.........:confused:
 
Sv: Tvisten om Calibra fortsätter

Nummer 1. Vem är hästen skriven på? Om hästen skrivs på annan än betalaren, varför???
Nummer 2. Vem kan uppvisa kvitto på betalningen?
Nummer 3. Vid privat lån, inget kontrakt??? Vem betalar räntan på lånet, skattemasen kan vara intresserad...

Lite konstigt. Med de beloppen som det rör sig om så vore det konstigt om det ej fanns kontrakt. Inte :devil: hade jag skrivit på och betalt utan att få stå som ägare...
 
Senast ändrad:
Sv: Tvisten om Calibra fortsätter

Nummer 1. Vem är hästen skriven på? Om hästen skrivs på annan än betalaren, varför???
Nummer 2. Vem kan uppvisa kvitto på betalningen?
Nummer 3. Vid privat lån, inget kontrakt??? Vem betalar räntan på lånet, skattemasen kan vara intresserad...

Lite konstigt. Med de beloppen som det rör sig om så vore det konstigt om det ej fanns kontrakt. Inte :devil: hade jag skrivit på och betalt utan att få stå som ägare...

Kunde inte ha gjort en bättre frågeställning eller kommentar själv :bow:
 
Sv: Tvisten om Calibra fortsätter

Nummer 1. Vem är hästen skriven på? Om hästen skrivs på annan än betalaren, varför???

Hästen är väl skriven på Mats eller hans fru, MEN som ägare på licensen så står Micke tror jag. Således så står båda som ägare..? Fast om ägarnamn på licensen gäller vete 17.

Var det inte så att hästen skrevs på Mats fru för att de skulle få ackreditering till de stora tävlingarna.?

Vidare så var det väl så att hästen ingick i någon deal där flera hästar ingick och det lämnades hästar som tillhörde Schultz i dellikvid?

Har för mig att det var något sådant, men jag kan minnas helt fel.
 
Sv: Tvisten om Calibra fortsätter

vad menas med ackreditering?
 
Sv: Tvisten om Calibra fortsätter

Nummer 1. Vem är hästen skriven på? Om hästen skrivs på annan än betalaren, varför???
Nummer 2. Vem kan uppvisa kvitto på betalningen?
Nummer 3. Vid privat lån, inget kontrakt??? Vem betalar räntan på lånet, skattemasen kan vara intresserad...

Lite konstigt. Med de beloppen som det rör sig om så vore det konstigt om det ej fanns kontrakt. Inte :devil: hade jag skrivit på och betalt utan att få stå som ägare...

Jag håller med. Det måste finnas kvitto.

Jag tycker att skatteverket skall ta en titt på den här affären. Är det svarta pengar det handlar om? Om inte måste det finas kvitto.
 
Sv: Tvisten om Calibra fortsätter

Kontrakt behöver inte underlätta ett dugg om ena parten bestämt sig för att ljuga!

Jag har nämnligen suttit i den sitsen. Ett mkt utförligt kontrakt upprättades och skrevs under av både mig och min motpart.
När motparten sedan inte ville varken betala tillbaka pengarna som var ett lån (stod i kontraktet) mm, då hävdade hon bara i rätten att vi även hade muntliga överenskommelser, vilket var en ren lögn.
Då uppstod tvivel och att det då fanns ett skrivet kontrakt, det gällde inte alls! Det fast kontraktet var ok skrivet och juridiskt bindande. Resultatet blev att jag gick miste om några tusen...

Nu vet jag ju inte om det är så i det här fallet att ena parten ljuger, men om det är så är jag inte ett dugg förvånad över soppan med denna hästen!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Högsta domstolen anser inte att finns något skäl att ta upp tvisten om hopphästen Calibra II. Därmed kvarstår hovrättens dom...
Svar
0
· Visningar
894
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Det var en svindlande hästvärld hovrättens rådmän fick lyssna till under Calibra II-rättegångens andra dag, där Ann och Mats...
Svar
3
· Visningar
1 260
Senast: Ciazon
·
  • Artikel
Hästnyheter (UNT) Tre bommar föll och Lotta Schultz och hästen Calibra slutade på tolv fel när världscupen i Oslo avgjordes på söndagen...
Svar
0
· Visningar
705
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (UNT) OS-ryttarinnan Lotta Schultz kommer inte att ställa upp i SM i hoppning som i helgen arrangeras på hennes hemmaplan i Enköping...
Svar
0
· Visningar
725
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp