MIn älskade hund...

O

ostbiten

va skulle han in i hagen å göra? han har ju alltid sån respekt för hästarna. men inte igår, Våran ena ponny blev förbannad på Jacks skällande, så han anföll honom. Först blev han sparkad på underkäken, sen när han låg ner galopperade ponnyn över honom å trampade honom i huvudet. :cry: Nu är jack inne på djursjukhuset, dom tror att käken är av på 3 ställen... :cry:
 
Inte roligt. Många hästar ogillar hundar... Hoppas det går bra för er hund!
 
Oh nej hoppas verkligen han blir bra. Både schäfern och bordercollien lyckades aldrig lämna hästarna ifred (typiskt vallhundar) så det blev en del smällar. Håller tummarna för att han blir helt frisk.
 
Usch stackars vovve :cry:. Har alltid min vovve kopplad fastän att hästen är gudasnäll men vad som helst kan hända när man minst anar det. Men hoppas det går vägen för din vovve... :)
 
ajdå. hoppas att han har mer tur än min gamla vovve. hans aorta sprack av en hästspark :(. så mitt råd är att aldrig ha hundar lösa bland hästar!
 
Oj, hoppas det inte blev några skallskador och att han blir bra... Jag håller tummarna för att han ska bli bra!
 
Usch då vad tråkigt! Hoppas allt går bra!

Har själv en hund som i början skulle vara inne och springa hos hästarna men tack och lov fick elstaktet henne att fatta att hon inte hade där att göra!
 
ååh, jag lider verkligen med dig och din hund !
Hoppas allt går bra !
Var själv med om en snarlika händelse med min schäfer för 5 mån. sedan, då hon troligtvis utav någon anledning sprungit in i tjurhagen varpå hon fick lårbenet avstångat. 5 timmar tog operationen... och hon är fortfarande halt, troligen pga skruvarna på plattan de satt dit. Så min tuffla skall in och opereras igen snart.

Hoppas din hund blir bra fort.
 
Hoppas att det går bra för din hund!!!
Vi har stängslat med två tunna eltrådar under den lägsta tråden på hagarna vilket gör att inga hundar kan springa in i hagen i bland lösa hästar, dom var nämligen inne och trimmade hästarna tills hästarna blev galna på hundana men nu kommer dom inte in i hagarna.
 
Näe fy så hemskt! :cry:
Skickar massor av tröst-och uppmuntringskramar till er!
Hoppas allt löser sig!
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
L
Hästvård Hej! Jag undrar lite om en häst reagerar i en framkota, är det samma sak som kotledsinflammation då? Eller kan det vara nåt annat? Att...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 595
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp