Bukefalos 28 år!

Min bebis har just bytt kön

Mitten

Trådstartare
:eek: Idag bytte min bebis kön !!

I vecka 29 var vi på UL på förlossningen för att kolla fostervattenläckage, och doktorn berättade att vi väntade en liten kille. Så bebisen fick ett namn och blev officiellt "han" !

MEN - idag, i v 35, var vi på tillväxtUL och BM sa då att "det här är ingen kille ...". Hon hämtade en till BM och de var rörande överens om att det är en liten tjej och att läkaren på förlossningen sett fel!

Vad snopna vi blev, haha ... självklart spelar det ingen roll vad bebisen har för kön, men nu var jag ju inställd på en son och ska få en dotter :love:

Någon annan som fått en felaktig könsbestämning?
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Nej men vad skönt det vore om det vore egalt vilket kön barnet hade..
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Det är klart att det ÄR egalt vilket kön det blir, men när man vant sig vid att kalla magen 'han' och namnge och allt, så känns det ju lite lustigt när det blir fel :D Man vill ju skapa sig en bild av sitt barn och jag tyckte det var skönt att slippa tänka/säga 'den'.

Efteråt fnissade vi ju bara, och det kändes lite snopet, men vi är ju inte UPPRÖRDA eller BESVIKNA eller nåt, tycker mest det är en kul grej :D
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Nej, vad snopet!:D

I er situation så hade jag nog inte vågat lita på om det är en pojke eller flicka förräns efter förlossningen!

TÄNK OM barnmorskorna feltolkade, på nytt ställer ni er in på ett namn osv så är det en pojke i a f!;)

Mina 3 barn fick jag veta könet tidigt på (innan v.18) och det stämde på alla 3.
Men fd. svägerskans BM sa 2 ggr att det var en liten flicka som väntade där inne.
Det var en Isac och både mamman och pappan kunde i 2 dygn inte prata om någonting annat än den jääättepung som mötte dom vid förlossningen!:p


Och för den som har konstiga åsikter om andra föräldrar så vill jag bara tillägga att denna pojke var precis lika välkommen som en flicka!
Det var bara det att dom under en sådan lång tid hade väntat på "Joline" och skrivit hennes namn på UL-bilderna osv.
Så dom blev med lite snopna MEN glada!

Ska bli spännande att se vad du får nu då!:love:
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Ska bli spännande att se vad du får nu då!:love:


Jag nu känns det som om det kan ploppa ut lite vadsomhelst :p
I mina drömmar har jag hittills fött

- En krokodilbebis. Det var jobbigt, vaknade och funderade på om den verkligen kunde sova i spjälsäng eller om den skulle sova i vatten :o
- En bebis som jag GLÖMDE kolla könet på och kollade efter flera DAGAR, och då var det en flicka och inte en pojke (som de sagt då). Då kände jag mig usel som mamma...
- En bebis med skäggstubb

Så vi får se. Spännande är det, 40 dagar kvar :bump:
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

:rofl:
vilka härliga drömmar!

jag har en kompis som en gång drömde att hon födde en kniv, det var lite ruskigt tycker jag :crazy:
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Har varit med om nästan samma sak som du. Min bebis var i v 18 på rutin ul garanterat en pojke, bm var helt säker.:angel: Men vid förlossningen som slutade i akut snitt visade det sig att ut kom en liten tjej :)

Så det blev en lite tjej istället för pojke :banana:
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Oj...

Nästan lite Woody Allen-inspirerat!:D

Och så en som föder knivar på det...
-Jösses!;)
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

när jag föddes sa läkarna att jag var en pojke men barnmorskan upptäckte rätt fort att denna pojk var snopplös..:o:D
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Det där hade varit katastrof i Kalifornien! För då hade man redan inrett the nursery med blåa väggar och räserbilar, alternativt footballs, och köpt hela garderoben i form av blå kläder med sporttryck. Fick man sedan reda på att det blev en tjej bleve man ju genast tvungen att måla om hela rasket rosa och med prinsessor, alternativt gulliga djur med långa ögonfransar (!), samt dumpa hela garderoben och köpa rosa babykläder med tonvis med volanger och bystinsnitt, samt hårband (skitsamma om ungen är flintis tills hon är tre år). För att inte tala om alla leksaker som man köpt fel!

:rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Min bebis har just bytt kön

Jag tänkte göra det men ångrade mig i sista sekunden, just av den anledningen att tänk om det ser fel!

Då kändes de bättre att inte veta och ta reda på det själv på förlossningen. Hade jag gjort ett köns UL hade jag haft en Willy i magen!!! Och det namnet passar ju inte alls till den bebisen han är.
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Det där hade varit katastrof i Kalifornien! För då hade man redan inrett the nursery med blåa väggar och räserbilar, alternativt footballs, och köpt hela garderoben i form av blå kläder med sporttryck. Fick man sedan reda på att det blev en tjej bleve man ju genast tvungen att måla om hela rasket rosa och med prinsessor, alternativt gulliga djur med långa ögonfransar (!), samt dumpa hela garderoben och köpa rosa babykläder med tonvis med volanger och bystinsnitt, samt hårband (skitsamma om ungen är flintis tills hon är tre år). För att inte tala om alla leksaker som man köpt fel!

:rofl:

Vad kämpigt de har det där borta :rofl:
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Tur att mitt ev barn inte kommer att ha rosa vare sig i rummet eller kläder iaf inte så länge jag har åsikter... Här kommer det vara blått för hela slanten oavsett kön, då slipper man bekymra sig om sådana problem...
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Hur skiljer sig dessa bilder åt?

Pojken har en snopp :D
Nä, men största grejen är ju att man KALLAR magen 'han' och 'pappas pojke' lite sådär, för att slippa säga 'den'. Och man får ju en bild hur h*n ser ut och tänker på saker som svårigheter i puberteten (ja, jag går händelser i förväg ;) ) och hittar på namn ... man ger "den" en identitet på något sätt. För att lindra längtan efter att få ut bebisen i verkligheten!

Det gör som sagt ingenting för mig, rummet kommer bli gult i vilket fall som helst och kläderna är både lila och rosa och blå, så jag är ingen könshetsare så ... Utom möjligen namnet då, det ändrade vi ju :D
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Det har jag också tänkt på, vi har något namn vi TÄNKT men jag har några i reserv ifall det inte passar när han/hon/krokodilen väl kommer ut. Men oj vad svårt det är att ändra oss till att säga hon, jag säger han hela tiden så får min sambo rätta haha :rofl:
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

åh glömde att jag också drömt att jag födde en kolsvart liten bebis :o Undra vad min sambo tänkt då :o
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

:eek: Idag bytte min bebis kön !!
Någon annan som fått en felaktig könsbestämning?

Vad snopet!!:p
Nu vet vi inte ännu. Men enligt 3D/4D-UL är det en tjej vi kommer få. Han kollade noggrant och länge i både 2D och 3D innan han sa vad det var för kön. Sedan visade han och förklarade han hur man såg att det var en tjej så jag hoppas han har rätt :D Vi har dessutom bildbevis på att det är en flicka. :p
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

Vi sa han-hon-den-det ;) Men både jag och sambon trodde på pojke och jag drömde bara om pojke (jag såg snoppen) i mina förlossningsdrömmar. Jag ville ju så gärna ha en pojke så jag var rätt inställd på att bara för de är det en tjej. Men så blev det inte.


Nästa gång vet jag inte hur vi kommer göra, det får vi ta då.
 
Sv: Min bebis har just bytt kön

... Och man får ju en bild hur h*n ser ut och tänker på saker som svårigheter i puberteten (ja, jag går händelser i förväg ;) ) och hittar på namn ... man ger "den" en identitet på något sätt. För att lindra längtan efter att få ut bebisen i verkligheten!

Blir det inte lite småmärkligt att förutsätta vissa scenarion eller problem i t.ex puberteten?
Gör inte det att man får en förväntan att personen ska bete sig på ett visst sätt, som sannolikt smittar av sig på barnet?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp