Min dröm ska gå i upp fyllelse

Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela världen ❤️
Och efter det så visste inte jag om jag ville ha en egen hund. För jag ökar inte förlora alla plus så skulle jag nästan vara som tvingad att leva i kanske 10-15 år till så ifall jag har an svar för en egen hund.
Men jag har ändå tänkt på det och nu så har jag ju M som bor med mig och är helt under bar och jag älskar honom jätte mycket lika mycket som våra hundar ❤️ Men han är ju inte MIN och han börjar bli gammal så han kanske inte kommer finnas kvar så jätte många år 💔
Och efter hans års kontroll så blev jag ännu mera o rolig för det. Men han mår bra NU men han är ändå gammal.
Men ja iallafall så det som är så hon som äger M kan jätte mycket om hundar och så och hon visste en upp födare för flat coated retriever som har jätte trevliga hundar och som har jätte bra personlig het och så. Och tror nån hund från henne är vård hund och så eller läs hund eller det var nånting iallafall. Men iallafall så mamma skulle bara höra av sig till den upp födaren om hon trodde att en valp från dom skulle kunna passa i fram tiden. Och då sa upp födaren att dom hade en kull nu som var jätte lovande och att det var en han valp som inte var bokad än.
Så ja för att samman fatta så mamma och pappa träffade dom och hon som vi känner pratade med upp födaren också och sen fick jag träffa valparna också.
Och allting verkar jätte bra så då blev det bestämt att jag ska få en egen hund valp! 😍 Och målet är att han ska bli min assistans hund men även ifall han bara blir en vanlig hund så kommer han vara min bästa vän och jätte mycket hjälp för mig! ❤️
Men våran ena hund hemma kan vara sur så mamma och pappa måste göra upp en bra plan för det. Men dom tror att det kommer gå bra och upp födaren tror det och andra också som känner oss och sånt. Men egentligen så får dom hämta från tisdag men det kanske blir lite senare Ifall det be hövs. Men huvud saken är att det kommer bli en valp OCH det kommer bli bra ❤️
Så ni som tror att vi skulle bara låta våran papillon mörda en valp ni kan ju vara lugna för SÅKLART så kommer han inte få vara dom mot valpen! Utan det skulle vara BRA om det gick att dom kom överens alla 3 eller 4 om M följer med mig på mina hem besök. Men om dom inte gör det så kommer vi inte låta T bita ihjäl valpen om ni tror det eller av liva T bara för inte han gillar valpar eller nåt sånt dumt. Utan ALLA hundarna ska få må bra och få som dom be höver även fast dom kanske bor i samma hus.
Och ni som tror att jag inte kan ta hand om en aktiv hund ras eller att jag inte kan nånting om hund träning så bara vill jag säga att exakt INGEN är proffs frånbörjan men om man VILL lära sig mera och man kan få hjälp av dom som kan mera och att man vågar fråga så kan det bli hur bra som helst iallafall. Och jag VET att jag kommer göra exakt ALLT för min hund ❤️
 

Nej jag vet inte. Men det finns ju massa o lika saker som hundar kan vara som vård hund som är att dom be söker tillexempel på ett sjukhus eller ålder doms hem eller sånt. Och assistans hund är att dom har en person som dom jobbar med. Som tillexempel psykisk hälsa hund som jag hoppas att min valp kan bli och hjälpa till med andra saker också ❤️
Men iallafall så assistans hundar och jag tror att ledar hundar räknas som det också men dom är oftast labradorer men KAN vara andra också. Och dom som är på sjukhus eller skol hund och sånt är alla möjliga raser.


Tack för bra information kul att veta att det finns olika typer av vårdhundar! Har inte så mycket kunskap om det sedan innan. Jag hoppas din hund blir en bra vårdhund! Då kanske det är mer individuellt vilka hundar som blir bra vårdhundar snarare än ras.
 
Ja det ska jag göra! Hur fort ungefär växer dom om du eller nånannan vet? Alltså tillexempel om den är fyra månader hur stor jämfört med vuxen är dom då?
Jag har inte haft flattis själv, så kan inte säga så exakt. Men tror att det finns andra på forumet som har.

En fyra månader gammal hund som ska bli stor som vuxen brukar vara kanske halva storleken. Men kan inte skriva exakta cm-mått eller kg eller så. ☺️
Valpar växer först på höjden som jag skrev, så de kan se lite roliga ut när de är mest tassar och en tunn kropp. Men de äter mycket och sover mycket, så massan (vikt och muskler) kommer med tiden.

Här kan du läsa lite om hur valpar utvecklas och växer:

https://www.royalcanin.com/se/dogs/puppy/the-key-stages-of-puppy-growth
Texten är på svenska fast länken är på engelska.
 
Tack för bra information kul att veta att det finns olika typer av vårdhundar! Har inte så mycket kunskap om det sedan innan. Jag hoppas din hund blir en bra vårdhund! Då kanske det är mer individuellt vilka hundar som blir bra vårdhundar snarare än ras.
Tack ❤️ Fast han ska inte bli en vård hund utan en assistans hund
 
Jag har inte haft flattis själv, så kan inte säga så exakt. Men tror att det finns andra på forumet som har.

En fyra månader gammal hund som ska bli stor som vuxen brukar vara kanske halva storleken. Men kan inte skriva exakta cm-mått eller kg eller så. ☺️
Valpar växer först på höjden som jag skrev, så de kan se lite roliga ut när de är mest tassar och en tunn kropp. Men de äter mycket och sover mycket, så massan (vikt och muskler) kommer med tiden.

Här kan du läsa lite om hur valpar utvecklas och växer:

https://www.royalcanin.com/se/dogs/puppy/the-key-stages-of-puppy-growth
Texten är på svenska fast länken är på engelska.
Okej tack för länken ❤️
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 420
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 242
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 394
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
743
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp