Min första meeting - packning

ryttareochponny

Trådstartare
Hej!
Nästa helg ska jag på meeting, åker dit på fredagseftermiddagen och rider 2 starter på lördagen, en start på söndagen.
Dock har jag ett litet problem med detta med packning. Är orolig över om jag glömt någonting viktigt. :rofl:
Nedan står det en lista på det jag funderat på att ta med mig:

Boxgardin
6st små höbalar (innehåller ca 6 kg per bal)
2st påsar stallpellets
1 stor flexibel hink och 1 stallgrep
1 vattenkanna
2st murbrukshinkar för foder och vatten
1st 10 liters hink med lock för müsli blandat med betfor. 1st 5 liters hink med lock för mineraler.
Extra hinkar
1 foderskopa
1 hösegel i transporten och 1 höpåse
Sprayschampo, liniment, pälsglans, hovolja, svamp, tvättduk, snoddar, flätkam, borstar och hovkrats
Lädertvål, hamanol och putsduk
Kniv
Lädergrimma syntetgrimma, kedjegrimskaft och transportgrimskaft
Fleecelindor
Transportskydd
Fleecetäcke
Bettlöst träns och tävlingsträns med bett
Extra tyglar
Dressyrsadel och tre schabrak varav 2 av dom till tävling
Sadelskydd
Extra stigläder
Nummerlappar
Sadelskåp
Alla papper
Hjälm
Kavaj, 2 skjortor och plastrong
2 par tävlingsbyxor
Stallsko och tävlingsstövlar
Stövelputs
Strumpor och sporrar
Hårprylar
Softshell jacka
Och självklart lite privata saker

Kom gärna med fler förslag på saker!
Söker flera svar av många! :rofl:
 
Låter som du har fått med det mesta :) Vi brukar ta med en liten sjuklåda, typ med lite bomullspads, jodopax, sårtvätt som man kan använda om dom får något litet sår eller så. Har man inte med sig nått sånt så blir det alltid av någon konstig anledning att dom skadar sig :o
Lycka till på tävlingen :)
 
Boxgardin
6st små höbalar (innehåller ca 6 kg per bal)
2st påsar stallpellets
1 stor flexibel hink och 1 stallgrep brukar finnas gödsel redskap på plats, men en grep kan vara bra att ha.
1 vattenkanna
2st murbrukshinkar för foder och vatten
1st 10 liters hink med lock för müsli blandat med betfor. 1st 5 liters hink med lock för mineraler.
Extra hinkar
1 foderskopa
1 hösegel i transporten och 1 höpåse
Sprayschampo, liniment, pälsglans, hovolja, svamp, tvättduk, snoddar, flätkam, borstar och hovkrats
Lädertvål, hamanol och putsduk
Kniv
Lädergrimma syntetgrimma, kedjegrimskaft och transportgrimskaft jag hade haft 2 lädergrimmor, en för transport och en för att ha i boxen (känns tryggast då det är så mycket folk i stallarna, om hästen kommer lös dvs)
Fleecelindor paddar?
Transportskydd
Fleecetäcke
Bettlöst träns och tävlingsträns med bett
Extra tyglar
Dressyrsadel och tre schabrak varav 2 av dom till tävling
Sadelskydd
Extra stigläder
Nummerlappar
Sadelskåp
Alla papper
Hjälm
Kavaj, 2 skjortor och plastrong
2 par tävlingsbyxor
Stallsko och tävlingsstövlar
Stövelputs
Strumpor och sporrar
Hårprylar
Softshell jacka
Och självklart lite privata saker
 
Boxgardin
6st små höbalar (innehåller ca 6 kg per bal)
2st påsar stallpellets
1 stor flexibel hink och 1 stallgrep brukar finnas gödsel redskap på plats, men en grep kan vara bra att ha.
1 vattenkanna
2st murbrukshinkar för foder och vatten
1st 10 liters hink med lock för müsli blandat med betfor. 1st 5 liters hink med lock för mineraler.
Extra hinkar
1 foderskopa
1 hösegel i transporten och 1 höpåse
Sprayschampo, liniment, pälsglans, hovolja, svamp, tvättduk, snoddar, flätkam, borstar och hovkrats
Lädertvål, hamanol och putsduk
Kniv
Lädergrimma syntetgrimma, kedjegrimskaft och transportgrimskaft jag hade haft 2 lädergrimmor, en för transport och en för att ha i boxen (känns tryggast då det är så mycket folk i stallarna, om hästen kommer lös dvs)
Fleecelindor paddar?
Transportskydd
Fleecetäcke
Bettlöst träns och tävlingsträns med bett
Extra tyglar
Dressyrsadel och tre schabrak varav 2 av dom till tävling
Sadelskydd
Extra stigläder
Nummerlappar
Sadelskåp
Alla papper
Hjälm
Kavaj, 2 skjortor och plastrong
2 par tävlingsbyxor
Stallsko och tävlingsstövlar
Stövelputs
Strumpor och sporrar
Hårprylar
Softshell jacka
Och självklart lite privata saker

Hej!
Oj, glömde skriva att jag ska ha med mig paddar. Men självklart har jag det!
Tar även med mig 2st lädergrimmor.
När jag anmälde mig fick jag ett mail där det stod lite information om tävlingsplatsen, i vilket utestall jag ska stalla upp min häst och lite andra småsaker som kan vara bra att veta.
Nedan stod det även att egna redskap till gödsel är ett krav då de ej har någonting där. Tänkte då att en stor flexibel hink kan vara enkel att mocka med då jag ej har en hopfällbar skottkärra.
Tack för ditt svar!

Låter som du har fått med det mesta :) Vi brukar ta med en liten sjuklåda, typ med lite bomullspads, jodopax, sårtvätt som man kan använda om dom får något litet sår eller så. Har man inte med sig nått sånt så blir det alltid av någon konstig anledning att dom skadar sig :o
Lycka till på tävlingen :)

Hej!
Okej, jag har en akutvästa till häst från Agria, däri ligger det alsolsprit, bomull, 2 flexlindor och kompresser. Packar eventuellt ner bomullspads och en idominsalva.
Tack för ditt svar! :)
 
säckakärra! bra till att hämta höbalar, strö och vatten dunkar från transporten med, samt köra gödselhinken med :).
om du får plats med en sån i transporten dvs ;)
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Om en vecka ska jag på min första meeting- super nervös! Jag är så nervös så att jag redan börjat skriva en packlista. Jag behöver...
Svar
1
· Visningar
1 214
Senast: tundra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp