Min första tävling/meeting

P

Patience_ox

Hej! Jag ska i sommar ut på min första riktiga tävling som är under en helg ( arab meeting) om jag vågar komma iväg :crazy: Jag har bara varit med på träningstävling tidigare... Är redan hyper nervös!!! Tänkte ställa upp i 2 hoppklasser och en dressyr och ev en utställning bara för skojs skull.... MEN!! Vad ska man ha med sig :confused: ? Jag har börjat skriva en lista men det känns som man inte har någon koll alls....

Här är det jag kommit på :

sadel/-ar
sadelgjordar (vanlig, magplatta)
schabrak
martingal
träns
nummerlappar
spö
sporrar
benskydd
boots
broddar
lindor
paddar
liniment
glansspray
flugspray (sommar)
sjuklåda
borstar
gummisnoddar
svampar
hinkar/krubbor
schampo
svettskrapa
läder puts prylar
täcken
grimma
grimskaft
foder
täckesgjord
utställningsträns
vattenkanna
boxgardin
tävlings mapp
Handdukar
Skrivblock + pennor
Vattenhink + grimskaft
hönät

Hovfett
Is balsam
Tejp
Havremått
Salt
Diskborste
IKEA-kassar
trasor
Saltsten
Extra tyglar, stigläder
Kniv
alla papper ( grönt kort, reg bevis osv...)
transportskydd
bett....
grep/sopkvast

hjälm, kavaj, ridbyxor, strumpor, stövlar, handskar, skjorta, väst....

Usch jag är så nojig... ;)

Kom med förslag på vad jag kan ha missat resp vad som kan tas bort! :banana: :bump: :bow:
 
Sv: Min första tävling/meeting

Tycker att du har fått med allt, ett sadelöverdrag kan vara bra att ha med.
Ev. extra benskydd om de blir väldigt blöta.
 
Sv: Min första tävling/meeting

balsnören!
ovärderligt när man är på meeting,bra att binda fast saker med

ev ngt att köra alla saker på om du inte har skåp på hjul,har man otur kan det vara låååångt mellan boxar,bil,tranpsorter
 
Sv: Min första tävling/meeting

Ojj vilken lång lista, så mkt grejar har jag aldrig me mig när jag tävlar oavsett om det är meeting eller endagars men man är ju olika, men vad ska du med diskborste o saltsten till? Okej det är bra med saltsten till hästen men jag tror nog den klarar sig i två(?) dagar och jag har aldrig sett ngn ta med sig det på meeting eller tävling öht. men vad vet jag, din häst kanske är överförtjust i satlsten:p :D Men om jag vore du skulle jag kolla igenom listan en extra gång o tänka efter om allt det där verkligen behövs, lycka till iafa:bump:
 
Sv: Min första tävling/meeting

Vart ska du tävla???
Tycker det ser JÄTTEBRA ut!! :)

Don_93 man brukar inte ha med sig saltsten men man ger hästen elektrolyter eller annan svett ersättning istället ;) :) :idea: (INge illament mot dig)
 
Sv: Min första tävling/meeting

min häst får ingenting sånt på meeting, har får allt klara sig utan o han klarar sig bra ändå i 2-3 dagar:D
 
Sv: Min första tävling/meeting

Tack så jätte mkt allihopa!! :bump: Jag hittade en gammal lista som någon hade skrivit och tog med lite saker därifrån, det var därför saltstenen kom med och tänkte tjaaa varför inte... vi kommer vara iväg tors-sön. Tävlingen är 5 km utanför strängnäs :D
Diskborsten kanske är bra o skrubba hink eller leriga hovar eller så med ;) ....jag vet jag packar alltid med för mkt när jag ska åka någonstans :p
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Nästa helg ska jag på meeting, åker dit på fredagseftermiddagen och rider 2 starter på lördagen, en start på söndagen. Dock har jag...
Svar
5
· Visningar
2 193
Senast: FiaM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp