Min första häst

Sv: Min första häst

Så söt :love:

Att lära känna sin häst är som att lära känna en människa. Sätt gränser runt dej själv och umgås kravlöst, det är så äkta vänskap byggs upp. Jag tror inte på dominans övningar, jag skulle inte vilja bli dominerad av en vän och därför dominerar jag inte mina vänner vare sig de är människor, hästar eller hundar. Jag vill att min häst ska kunna lita på mej och att jag ska kunna lita på henne. Ibland är det hon som får ta beslut om vilken väg som är bäst att gå och ibland är det jag. Allt beroende på situationen. Sedan vet jag ju saker som hon kanske inte förstår som att man inte kan äta hur mycket som helst tex. ;) och då får ju jag ta mitt ansvar som människa och bestämma det.

Lycka till med din nya häst! Hoppas att ni får mycket roligt ihop framöver.

Tack :')

Det låter som ett bra sätt.. Jag är rätt ''klen'' och dålig på att vara hård mot mina djur så om det där funkar så vore ju det toppen! :D

Det fungerar jag lovar. Bara du ser till att du verkligen sätter gränser runt dej själv. Det är ett härligt sätt att umgås med sina djur :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 338
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 677
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 516
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 450
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur