Bukefalos 28 år!

Min gosboll är hemma!

Cheeserica

Trådstartare
Och hon är så otroligt bedårande! Bara att titta på henne gör att hjärtat värker! :love:

blue.jpg


Idag är hon exakt 12 veckor och att ta hem henne gick bra. Hon sa inte ett knyst när jag stoppade in henne i buren och vi gick iväg till bilen. När vi kört i 5 minuter så började hon pipa och sen pep hon nästan hela vägen hem. Man känner sig som en bandit ju! :cry: Men hon tystnade när vi svängde av motorvägen hemma.

När vi kom hem var det inspektion av lägenheten som gällde, mycket att titta på och en massa rum ju! :eek: Hon hittade ganska snabbt favoritplatsen och lekte en stund med min lillebror, innan hon somnade heeeelt utmattad. :love:

sov.jpg


sov2.jpg


gosboll.jpg


Visst är hon söt? ;) Nyss upptäckte hon spegelväggen i mammas och pappas sovrum. :D Har ni några namnförslag? Hon har inget namn ännu, men hennes officiella namn är S*Morellos Another Blue.

/Erica
 
Sv: Min gosboll är hemma!

Helt bedårande :love:
Grattis till den lilla!

Åh vad jag längtar, jag får hämta hem min lilla dunboll på tisdag!
 
Sv: Min gosboll är hemma!

Hej! Vilken underbar liten, söt, gullig dunboll :love: :love: Grattis förresten :D
Vad är det för ras??
Kan tyvärr inte komma på något namn, är fruktansvärt dålig på namn :D

Sj. har man två egna satungar :love: "bara" huskatter.
// Smulis
 
Sv: Min gosboll är hemma!

martha skrev:
Guuud va söt :love: Blåsippa är väl fint :D
Faktum är att jag har tänkt på det! :idea: Det är jättefint och passar årstiden utmärkt. Men lite svårt att ropa? Tvåstaviga namn är ju bäst. :)

Hon har redan lärt sig! :love: :D

buke.jpg


/Erica
 
Sv: Min gosboll är hemma!

Smulis, hon är en ragdoll och hon är exakt 12 veckor gammal idag! :)

/Erica
 
Sv: Min gosboll är hemma!

Hon är otrolig! Första sovbilden är helt underbar :love:

Hoppas nu att det går bra med henne, omställningen från mamma och syskon till ensamliv är nog inte så lätt. Men grattis till en vacker liten trasdocka :bow:

Tycker Blåsippa är jättefint. Strunta i stavelserna du, hon kommer ändå bara att lystra till "Mat!" ;)
 
Sv: Min gosboll är hemma!

Mycket vackert litet blåbär. Har du några planer för henne? Typ utställning, avel eller nått?
 
Sv: Min gosboll är hemma!

MissFideli skrev:
Mycket vackert litet blåbär. Har du några planer för henne? Typ utställning, avel eller nått?
Så lustigt, jag satt just och funderade på Blåbär och så säger du det! :idea: Det är ju bättre än Blåsippa uttalsmässigt. Men min familj protesterar mot mina namnval, de vill att hon ska heta nåt tråkigt vanligt NAMN! *fnys* Det finns förresten många växter som börjar på blå. Blåklint, blåeld, blåklocka. Men Blåbär känns bäst hittills! Ska smaka på det under helgen. :D

Planerna för henne är utställning minst en och troligtvis åtminstone ett par gånger under året och sen en kull nästa vår (när hon är ett) ifall hon utvecklas som hon ska. Jag är halvfodervärd, så det blir uppfödarens kull som jag ska ta hand om. Väldigt spännande! :) Fast just nu är hon bara min goseboll. :love: Jag känner mig bara elak som inte har något kattsällskap till henne ännu. :( Men här står familjen i kö för att leka och gosa med henne så det går nog egentligen ingen direkt nöd på henne just nu.

/Erica
 
Sv: Min gosboll är hemma!

Brukar kalla blå brittbebisar för blåbär. Chokladpraliner, silver-/guldsmycken osv.

Jag tror dock att det kommer dyka upp ett självvalt smeknamn efter ett tag. Har försökt tänka fram til alla mina, men det har gett sig själv. S*Bergholmens Juliana blev ju Julia förstås. Fia var 6 månader när hon fick sitt namn Fideli, Yogas namn var jag inte alls nöjd med, men nu kallas hon och lystrar till Yoga. Abbie fanns det inte så mycket annat, heter man Abiding Addiction så är Abbie liksom självklart.
 
Senast ändrad:
Sv: Min gosboll är hemma!

Du kommer inte hit i juni? Ingen rolig utställning, men ändå? Januari funderar jag på att ställa Abbie och hennes bror (som ju inte är min längre iofs...), kanske då?
 
Sv: Min gosboll är hemma!

Hon är ljuvlig! :love: Jag tycker nog Blåsippa var bäst. Det kan ju bli Sippan till vardags! :idea: Blåbär tycker jag är mer ett pojknamn...
 
Sv: Min gosboll är hemma!

Jo, jag har sagt till familjen att hon inte nödvändigtvis MÅSTE ha ett bestämt namn ännu - hon har ju gått utan namn i 12 veckor och lever fortfarande. ;) loveponies - Blåsippa är fint, men Sippan är ju inte så vackert. Det får mig att tänka på "Sickan" och det passar henne inte alls. :D

Jag har inte riktigt hunnit fundera över utställning ännu - jag är inte medlem i någon kattklubb heller och vet inte riktigt vilken jag ska välja. Svårt! Men jag och uppfödaren kommer iaf ställa ut henne någon gång efter hon blivit 10 månader (dvs november) fast säkert nån gång tidigare också. :) Finns det något bra ställe där alla utställningar listas?

/Erica
 
Sv: Min gosboll är hemma!

En rekommendation är att ställa henne någon gång i kattungeåldern först. Då är de oftast väldigt lättanpassliga, och brukar inte ta det där med utställnings så hårt. De kan lätt distraheras av leksaker och lite gos och kel. På det viset kan man få utställningsupplevelsen till en positiv upplevelse.
Om man ställer ut första gången när hon är 10 mån så brukar det ju oftast vara precis när katten kommer in i könsmognad, vilket är sämsta möjliga ålder, för då har de en massa hormoner som rusar runt i kroppen, och de brukar tycka att alla lukter från de andra katterna är väldigt stressande. Om de redan är vana vid själva utställningsproceduren då så brukar det gå bättre.

Det KAN ju förstås gå jättebra ändå, men det är ett tips!
 
Sv: Min gosboll är hemma!

MissFideli - Tack, den där hade jag nog varit inne på tidigare fast jag hade glömt bort det!

Och loveponies, jag uttryckte mig nog lite konstigt. :) Jag menade att vi SKA ställa ut henne efter hon blivit 10 månader, inte att vi inte ska ställa ut henne före det. Uppfödaren pratade om att de inte kan få en viss bedömning förrän de blivit 10 månader..? Men vi kommer säkerligen ställa ut henne innan det också, jag vet bara inte när ännu. Några tips? Ska du ställa ut nångång snart loveponies?

Inatt har hon förresten sovit på översta hyllan i klösträdet, men det är en riktig liten fegis jag har fått hem! Hon vågar inte klättra ner igen så hon ligger där och jamar istället. :D Fast jag är ganska säker på att hon skulle klättra ner om hon verkligen blev tvungen, hon kanske bara är lite bekväm. Hon älskar iaf utsikten! :love:

/Erica
 
Sv: Min gosboll är hemma!

Dom får inget certifikat innan 10 månader, men dom kan få Ex1 och bli Nominerade. Loveponies menar att man ska ställa minst en gång innan 10 månader för att efter det så börjar det bli farligt och innan är det med skräckblandad förtjusning liksom. Om du förstår vad jag menar. Så det bästa är nog att ställa nån/några gånger innan 10 månader också. Så gjorde jag med Abbie, hon var 6 månader och 1 dag första och hittills enda gången.
 
Sv: Min gosboll är hemma!

Jo, jag förstod att det var så hon menade och det var så jag menade också men jag lyckas nog bli missuppfattad. ;) Tur att jag får hjälp av uppfödaren med allt!

/Erica
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp