Min häst behöver en pyjamas. MEN inte vilken som helst.

Qodrofenia

Trådstartare
Näpp! inte vilken som helst ;)
så nu får ni hjälpa mig och leta eller komma med förslag.
Jag har en riktig livsnjutare till häst han rullar sig mycket och ofta.Minst 5 ggr dag.

Och då förstår ni nog hur hans täcken ser ut varge morgon..Halva bädden sitter fast i täcket.:eek:

så jag behöver ett täcke som dels ligger stadigt.
Med andra ord så är täcken med svansrem uteslutet då jag antagligen kommer hitta honom då med täcket över huvudet på morgonen.

Han är klippt..Och fleece är ju ett trevligt matrial så länge hästen står på alla fyra.. sen blir det mindre roligt..

Jag skulle alltså behöva ett täcke som kanske är fleece fodrat och som har ett yttertyg som är glansigt men inte för tjockt..
finns det ?

Senast ändrad:
Sv: Min häst behöver en pyjamas. MEN inte vilken som helst.

Ett vanligt välsittande thermostalltäcke med blank utsida?

Näpp! inte vilken som helst ;)
så nu får ni hjälpa mig och leta eller komma med förslag.
Jag har en riktig livsnjutare till häst han rullar sig mycket och ofta.Minst 5 ggr dag.

Och då förstår ni nog hur hans täcken ser ut varge morgon..Halva bädden sitter fast i täcket.:eek:

så jag behöver ett täcke som dels ligger stadigt.
Med andra ord så är täcken med svansrem uteslutet då jag antagligen kommer hitta honom då med täcket över huvudet på morgonen.

Han är klippt..Och fleece är ju ett trevligt matrial så länge hästen står på alla fyra.. sen blir det mindre roligt..

Jag skulle alltså behöva ett täcke som kanske är fleece fodrat och som har ett yttertyg som är glansigt men inte för tjockt..
finns det ?

Om det är för att hålla hästen ren så skulle jag säga dust buster från buccas. Men det är ju ett sommar täcke

Jag röstar för thermotäcke, finns flera med benremmar. :)

kanske nått i bävernylon.. kolla z-täckets dom sitter bra

Hej!
Var hittar man z-täcket, som du rekommenderade i en tråd?
Mvh Fia

Men gör han alltid det eller är det bara med täcke på sig?

Om han nu alltid gör det så är det annat täcke man får tänka på precis som du gjort. :p

Är det så att han rullar sig bara med täcke på (så mycket iaf) så kanske han blir för varm? Så det kanske ska till ett tunnare täcke? *bara en fundering*

Täcken
Kolla denna sida. De fleecefodrade är kanon. Sitter bra och inget fastnar på utsidan.

Aha okej...då var det svårare att lösa. :p

Termotäcke har jag.. jag behöver nått som jag kan ha nu på höstkanten.

Termotäcke har jag.. jag behöver nått som jag kan ha nu på höstkanten.

Kom på att det har funnits fleece täcken med glansig utsida på ullared för någon månads sen, men jag vet ju inte om det är långt från där du bor;)

Han tycker helt enkelt om att rulla sig.. hovlagaren trodde hästen var sjuk när han var ut sist..
Detta är hästen som kan strunta i kraftfodret i krubban för att rulla sig gå och ta en tugga och rulla nästa sida..

Om man ska hämta honom i hagen kan han gå och rulla sig först sen komma och själv stoppa huvudet i grimman.

Det är helt enkelt hans grej.

Jag har ett tunnt stalltäcke från Bucas, tror det heter Celtic stable light. Det har glansig utsida och fleece-aktig insida. Det är tunnt och andas bra.
http://www.bucas.com/index.php/products/C9/#
Fast jag har ett helblått med gråa spännen.

vette tusan.. frotté då tänker jag handuks liknade och drar man en handuk i spån blir den inte allt för fin..
täcker som du visar är snyggt i allafall ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka