Min hopplösa diskbänk

tanten

Trådstartare
Köpte mitt hus av ett alkispar. Mycket av det slitna och förstörda har jag fixat men ett par saker har jag låtit vara eftersom det funkar ändå och jag lagt pengarna på annat. Den som städade har varit förtjust i grön skrubbsvamp tror jag? Spisens emalj var matt, tvättfatet i badrummet hade ingen yta kvar. Båda är bytta

En av de skrubbade ytorna är diskbänken. Rostfri i sån där textilliknande yta. Lite rutig liksom.

Diskbänken går att få ren med energiskt skrubbande.
Jag har använt bikarbonat, Jif, svinto - name it.
Inget funkar riktigt bra. Och nästa dag är det tefläckar och annat igen.

Finns det något medel som kan få diskbänken åtminstone skapligt ren i flera dagar?
Hjälp!
 
Universalpasta? Kan vara lite svårt att hitta, men googla! Den tar bort allt och ger som en vaxad yta nästan. Gör rent diskhon (och diskbänken) och vattnet rinner av väldigt nice och fint.
 
Säger också fläcksuddare/mirakelsvamp. Brukar finnas på dollarstore och liknande affärer också, förutom typ vanliga ica osv.
@Cattis_E dom är outstanding, funkar på allt. Man får vara försiktig dock på målade ytor, färgen kan försvinna om det är vattenlöslig färg (man blöter alltså svampen, kramar ur och gnuggar sen). Bästa sättet att få rent äckliga diskhoar från kaffemissfärgningar, ta bort bläck och blyerts från väggar/bord, avlagringar och smuts på dörrar osv. Funkar till allt!
 
Köpte mitt hus av ett alkispar. Mycket av det slitna och förstörda har jag fixat men ett par saker har jag låtit vara eftersom det funkar ändå och jag lagt pengarna på annat. Den som städade har varit förtjust i grön skrubbsvamp tror jag? Spisens emalj var matt, tvättfatet i badrummet hade ingen yta kvar. Båda är bytta

En av de skrubbade ytorna är diskbänken. Rostfri i sån där textilliknande yta. Lite rutig liksom.

Diskbänken går att få ren med energiskt skrubbande.
Jag har använt bikarbonat, Jif, svinto - name it.
Inget funkar riktigt bra. Och nästa dag är det tefläckar och annat igen.

Finns det något medel som kan få diskbänken åtminstone skapligt ren i flera dagar?
Hjälp!

Autosol fungerar utmärkt, Är ju mest känd som medel på Kromade detaljer på bilar, men fungerar utmärkt på rostfritt och aluminium som man vill ha hög glans på.

Köps på tub på mack eller biltillbehörsbutik eller burk på Biltema.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp