Min hotmail är hackad

et_flickan

Trådstartare
Hur sjutton gör jag nu?

Min backup Hotmail minns jag inte. Lösenfrågan eller vad sjutton det heter minns jag inte. Jag har skrivit till dom och svarat på några frågor i ett formulär och fått använda min pojkväns mail till det. Jag hoppas att de som använder min mail har vett i huvudet att logga ut snart så jag kan få tillbaka den och byta lösenord.

Är livrädd. Har massa personligt där :(. Skit också!

Sv: Min hotmail är hackad

Min hotmail har blivit hackad 3 gånger nu, så jag funderar faktiskt på att byta mail helt. Men det har löst sig alla 3 gångerna, hoppas det ordnar sig för dig också.

KL

Min hotmail blev hackad igårkväll, har försökt nå min backupmejl men den är tydligen borttagen så jag har samma problem som dig :( Men min verkade bli automatiskt blockerad så hoppas din med blev det!

Jag har nu struntat totalt i min gamla mail, den som är hackad alltså.

Jag hoppas att jag inte får en massa skumma räkningar eller annat "roligt" nu framöver. Tydligen hade någon varit inne på mitt World of warcraft och fryst det så jag bytte mail där också. Japp jag är spelnörd ibland :D

Tyvärr har jag jobbansökningar och annat kvar på gamla mailen men jag hoppas de hör av sig via telefon.

Mailen blev inaktiverad stod det. Jobbigt bara att jag fortfarande måste logga in på datorn via gamla mailen. Ska se om jag kan ändra det också :meh:

???

Hur vet man att den är hackad? :nailbiting:

Jag har massor med privata saker där, skulle vara katastrof om t ex allt försvann, att man inte kom in där längre osv.
Låter inte bra alls :meh: :crazy: :mad: :wtf: :eek: :yuck: :arghh:

Jag kunde inte logga in plus att det stod att någon annan använder mitt konto. Trist!

Min Hotmail är inte hackad - woho! Blev rädd av att läsa allas inlägg. Men hade dock ändå tänkt ändra till Gmail då hotmail känns ganska daterat.

Generell statistikfråga: vad har ni för datorer och webbläsare? Jag har själv Mac resp Safari.

Edit: ändrade mitt lösenord för säkerhets skull...

Delvis KL

Jag mejlade supporten och kommer förhoppningsvis få nån slags inloggningskod inom 24 timmar!

Har en HP ProBook, och internet explorer. Har aldrig fått någonting hackat tidigare, men lösenordet var lätt och gammalt så egentligen var det bara en tidsfråga... hehhe..... ska försöka fixa nått bättre alternativ till hotmail, dock är det så enkelt och smidigt så har ingen lust att byta :o

Delvis KL

Jag mejlade supporten och kommer förhoppningsvis få nån slags inloggningskod inom 24 timmar!

Har en HP ProBook, och internet explorer. Har aldrig fått någonting hackat tidigare, men lösenordet var lätt och gammalt så egentligen var det bara en tidsfråga... hehhe..... ska försöka fixa nått bättre alternativ till hotmail, dock är det så enkelt och smidigt så har ingen lust att byta :o

Får man inte flera epostadresser med från sin internetleverantör?

En kollega berättade att på ett annat jobb hade de fått instruktioner att ha så snuskiga lösenord som möjligt. Så de var pinsamma att avslöja för någon annan. Det höjde företagets datasäkerhet :D

Man ska undvika att ha riktiga ord i sitt lösenord och med få tecken, för det spelar ju mindre roll om man inte lämnar ut lösenordet om lösenordet är kuk ;).

Bästa tipset är att hitta på en enkel ramsa och ta begynnelsebokstäverna. T.ex: jag heter Lupino och är smartast i världen! Blir jhLoasiv! (Svenska tecken går inte alltid att använda därav mitt a)

När detta hände mig var det helt omöjligt att få tillbaka min mail.
Supporten ville att jag skulle skicka min personliga fråga samt svar till dem för att de skulle tro på att jag var jag.
Men, hur i hela friden ska man komma ihåg sin personliga fråga? Man väljer ju en fråga för att komma igår svaret?!

Efter detta har jag alltid två mail, en till "skräp" och en med jobbansökningar etc.
Dessutom är dessa kopplade till varandra och min mobil så numera hoppas jag att det krävs en hel del för att hacka mina konton!

Ett annat bra satt att valja losenord ar att ta nagon narstaende's GAMLA address. Da ar det latt att fa in bade stora bokstaver, nummer och tecken. :)

KL

Något liknande har hänt mig... får meddelanden (inte sms utan sådana som dyker upp högst upp på telefonen) om att det varit ovanlig aktivitet på mitt konto och att jag måste logga in igen, och byta lösenord. Nu har jag gjort det 5 gånger med meddelandena fortsatte komma. Då tog jag bort kontot men jag får fortfarande där :devil: meddelandena till mobilen. Hur tar man bort gmailen på mobilen??
Hat mailat google support/feedback men är tveksam till att jag får något svar.

Att ha samma lösenord till flera ställen är aldrig en bra idé. Men om man har konton på många olika ställen så blir det många lösenord att hålla reda på.
Själv kör jag sedan en tid tillbaka med programmet 1Password. Ett program som håller reda på alla lösenord åt mig. Allt man behöver ha är ett "Masterpassword". Sedan kommer programmet ihåg alla lösenord till alla ställen åt mig och man kan lätt infoga dem på rätt ställe.
Finns till Mac OS X, Window, iOS och Android tror jag.
"Men om någon hackar 1Password då?" Med en PC och en keylogger installerad går allt att se. Men lagra inte din identitet och ditt kreditkortsnummer så är du bra mycket säkrare än om du har samma lösenord till 37 olika ställen.

Fördelen med detta program är ju att man inte behöver komma ihåg lösenorden alls. Man kan tex ha "-*¨`?1543fweq_>;:21r43ygfethrgFR" som lösnord till sin Hotmail. Och det är ju lite starkare lösenord än abc123

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 861
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 905
Senast: Saeta
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 651
Senast: Korven
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 143
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka