Min hund har olika färger på ögonen?!

Scandi

Trådstartare
Fick frågan av en gubbe idag om min hund hade olikfärgade ögon, eftersom hunden har bruna ögon svarade jag nej varpå gubben gav mig en skeptisk blick och bad mig kolla på min egen hund.

Min hund har ett mörktbrunt öga och ett ljust bärnstensfärgat.
HUR HAR JAG KUNNAT MISSA DETTA!?

Jag har alltid tänkt att han har bärnstensfärgade ögon och helt enkelt förutsatt att två bruna ögon = samma nyans. Att solen legat på det ena ögat/inte det andra.

Men ändå... 5 år... och ingen har lagt märket till detta, nu ser vi det ju jätte tydligt. Man undrar ju, har det alltid varit såhär?

Det finns väl ingen möjlighet att ögonfärg kan ändras? Eller?
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Vet faktiskt inte om de kan ändra färg så sent. Det brukar ju ske väldigt tidigt på människor.
Min hund har också olika färger på ögonen :)
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Vad roligt! Jag tycker det är lite charmigt:love:
Jag vart ju väldigt fundersam när detta kom fram så jag kollade egenom foto efter foto på hunden... han har iallafall haft olikfärgade ögon hela livet haha. Och det framgår tydligt på alla korten också :rofl:

25teyqo.jpg
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

:rofl: det syns ju jättetydligt! Men visst brukar de ha bärnstensfärgade?
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Men oj vilken skillnad det var :eek:
Så mycket syns det inte på min. Jag har ett coolt foto där refexerna är olikfärgade (man ser bara reflexerna)
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Haha ja! Jag känner mig halvblind! x)
Vilka brukar ha bärnstensfärgade? Hundar? :) Jag tror det är en rätt vanlig färg iallafall.
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Vad coolt det såg ut!

Jag tror det är rätt vanlig färg på hundögon.
Min hund har ungefär samma färg
DSCN0267.JPG
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

schäfer o liknande, tycker att alla verkar ha en sån genomträngande blick som kommer genom bärnstensfärgade ögon
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Hihi vad häftigt :) Jag har också lyckats få ett sådant, när han ligger på rygg i hästskit där reflexerna lyser ett i blått och ett i grönt, ser galet ut. Hittar det inte just nu dock :(
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Jag undrar om det kan ha och göra med att han är hälften siberian husky som gjort att han fått två olika bruna... fast då kanske det hade slått egenom på blått egentligen.. hmmm :P Mystiskt det här!
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

HAHA! Awesome!! Den slog min med hästlängder!
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Man ser skillnaden men inte är det så mycket som din hade

09-07-06014.jpg
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

:rofl::rofl:

Jag tror jag fotat med mobilen, haha

Ett sånt kort på miljonen, kortet efter ser ut så här (det gjorde nog ont eller dyligt :D )

DSC00100.jpg
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Där ser man :D till och med jag ser färskillnaden! Hihi

:rofl:
Kan inte vara lätt när ögon blixtrar till i strålkastargrönt och -orange helt plötsligt! xP
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Du har nog rätt, har också för mig det. Får fråga någon schäferkunnig :D min är en blandras... och framförallt ett blocketkap ;D
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

coooolt!!! gud vilken fin hund du har
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Hos en del hund raser är de vanligt att dom har olika mycket färg pigment i ögonen vilket resulterar i olika nyanser av ögonfärg.
 
Sv: Min hund har olika färger på ögonen?!

Åh jasså? :) Schäfer eller/och husky hör till den kategorin då antar jag? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp