Min hund lyfter inte på benet.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare _Mia_88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 584
M

_Mia_88

hej alla glada.
skulle vilja höra när en schäfer brukar lyfta på benet, min hane e 14 månader nu och lyfter fortfarande inte på benet.

Sv: Min hund lyfter inte på benet.

Min är snart fyra och han lyfter på benet kanske hälften av gångerna. Är han ordentligt kissnödig föredrar han att stå med alla fyra i backen.

Se det positivt. Det blir mycket mindre småskvättande.

:banana:
Fö är det inte alla hanhundar som någonsin lyfter på benet när de pinkar, o andra sidan gör en del tikar det.

Min schäfer började inte lyfta på benet för ens han var runt 1 år och någon månad. Jag har hört att schäfrar är senare på att börja lyfta på benet också. Vet dock inte om det stämmer.

Men som någon annan sa. Se det som bra istället eftersom du slipper småskvättarna :laugh:

Min schäfer började inte lyfta på benet för ens han var runt 1 år och någon månad. Jag har hört att schäfrar är senare på att börja lyfta på benet också. Vet dock inte om det stämmer.

Hört detsamma, vet dock inte om det stämmer eller om rasen är "sen" rent generellt.

Min hanhund började lyfta benet vid ca 1½ års ålder, tror han var 2 år innan han föredrog att alltid lyfta på benet.

Min också :cool:

KAN vara så att om man har 2 hundar och den yngre aldrig lyfter på benet så är det pga av "trycket" från den äldre dominantare. Måste inte alltid vara så, men jag har sett det flera gånger.

Min sista kombination av hane o tik där lyfte båda på benen o turades om att kissa över varandras kiss, det var ett evigt kissandes.

har även ett annat problem med min hund nu. om någon har svar o kan hjälpa mig, han äter inte mat och när han väl äter så har han svält sig i flera dagar innan, han börjar tappa hull och gå ner i vikt, han dricker men inte som han brukar och enda som är den positiva förändringen är att han har lugnat sig när vi tränar, så han snappar upp mycket mer o har blivit jätte duktig, men som sagt han äter inte längre som han ska så snälla hjälp mig innan ja måste åka in med honom! ni verkar väldigt duktiga på detta stället så tänkte att ja skulle få hjälp här innan de kostar en förmögenhet...:P

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 898
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka