Min sadelgjord :(

tess91a

Trådstartare
Hej

Idag gick min underbara lädergjord sönder i spännet:cry:
Det jag undrar är om de finns sådana spännen lösa som man kan köpa så att man kan lämna in den till en som lagar sadlar så den kanske kan laga den åt mig? Eller är de helkört så jag måste kasta min fina gjord och köpa en ny?

//Tess

Sv: Min sadelgjord :(

Lämna du in den och hör vad dom kan göra. Det finns en jätteduktig skomakare i gbg som gör lite hästgrejer också. Men nu kommer jag inte ihåg vad stället heter tyvärr. Men han gör cowboyboots och lite sånt.

Sadelmakare och liknande har i regel de "vanligaste" spännena, så det tror jag inte att du behöver ordna själv.

det är lätt ordnat att laga spännen, så länge ressåren är hel så tar det bara en halv timme att skära ut en ny läderbit för fästet och sy fast spännet igen. det kan dock hända att färger på läderflärpen och utformningen av spännet inte stämmer helt överens med orginalet men ska man beställa nytt spänne så blir det ofta mycket dyrare.

Det lätta är att resår + läder är hela, men själva spännet är sönder :(

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka