Bukefalos 28 år!

min son kräks.. lite tips och råd..

S

strösslet

min son Elias är 1 år... har sen i torsdags kräkts och varit lös i magen. efter mycket om och men så tror DR att det är antibiotikat som han äter som gör honom så sjuk. vi har åkt in till sjukhuset torsdag lördag söndag måndag.. utan att få någon direkt hjälp... mer än "blir han värre lär ni komma in och få dropp"
han har "bara" kräkts en gång...
men har ätit och druckit dåligt hela helgen... i dag har ja fått i honom 200ml vätska inte exakt... en liten portion jurdgubbs kräm, en piggelin och 30ml majsvälling.

har ni nå tipps på gott och snällt mot magen ??

jag har provat:
ris gröt
kokta morötter
kokt potatis
kokt morotpotatis med kalvfrikadeller
pärondryck
hallondryck
jordgubbs saft
mjölk
majs/potatis pure
morots pure

det ända som funkat är:
jordgubbs kräm
piggelin
Mer dryck blåbär hallon

han skakar på huvudet och kväljs/spyr av allt ja försöker med

han har gått ned i vikt och är måttligt trött och håglös..

de ända dr säger är "han är sjuk, men för frisk för att vara här, återkom om det blir värre"

SUCK!!

någon som har nå tips på snälla goda rätter/drycker ?
HEEELP!
 
Sv: min son kräks.. lite tips och råd..

mena att han har bara kräkt EN gång i dag... !!
 
Sv: min son kräks.. lite tips och råd..

Ge honom det som fungerar! Vad han äter spelar inte så stor roll bara han får i sig något.
Ett tips är att göra risavkok, koka upp 5 dl vatten och 1 dl vanligt ris. Låt koka som vanligt i 10 minuter och sila bort riset. Blanda sedan vattnet med något han tycker om, kanske kan du blanda det i blåbärssoppa pulver så att han kan dricka det?
Risvkok lugnar både diarre och kräkningar.
 
Sv: min son kräks.. lite tips och råd..

Har du varit på apoteket och köpt vätskeersättningen med bakteriekultur? Det brukar kunna få ordning på magen med lite "bra" bakterier, speciellt efter en pencillinkur, jag brukar boosta med aktiva bakterier under själva kuren.
 
Sv: min son kräks.. lite tips och råd..

Proviva innehåller trevliga bakterier och smakar dessutom gott, finns i massor av smaker.

Annars låt honom äta kräm då. Är man sjuk så gör det inget om maten inte blir perfekt efter kostcirkeln under några dagar. Ta "striden" med maten när han är frisk.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp